FANDOM

Łysa Góra (st. Ard Cerbin) – wzgórze w południowo-wschodnim Velen.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Na szczycie góry rośnie Święty Dąb, natomiast w jej wnętrzu znajduje się jaskinia. Odbywa się tutaj święto ku czci Pań Lasu, na które przybywają wieśniacy z Velen. Swoje usługi oferuje tu kowal.

Pierwotnie istniał tu krąg druidzki, a miejsce uważane było za święte. Wiedźmy spaczyły jednak dąb na szczycie góry oraz całą okolicę, a także ustanowiły nowe święto. Co roku w jaskini pożerały ciała wybranych młodzieńców i podlewały drzewo ludzką krwią, a zebranym wieśniakom dawały magiczne żołędzie mające pomóc im przetrwać trudne warunki ich miejsca zamieszkania.

W 1275 roku[N 1] gościem na sabacie był Imlerith, jeden z generałów Dzikiego Gonu. Geralt z Rivii i Ciri wykorzystali okazję, by zemścić się za śmierć Vesemira oraz osłabić Eredina. Zyskali przychylność Telki, dzięki czemu dostali się do wnętrza góry. Jaskółka zaatakowała Wiedźmy i zabiła dwie z nich, co wywołało obumarcie dębu. Biały Wilk natomiast zabił Imleritha.

Szybka podróż

Powiązane zadania

Ciekawostki

  • Miejsce nawiązuje do Łysej Góry, pogańskiego miejsca kultu oraz, według legend, miejsca, w którym odbywały się sabaty.

Uwagi

  • Jeżeli zadanie Łysa Góra nie jest aktywne, pojawiają się tutaj mglaki na wysokim poziomie, mogące stanowić zagrożenie dla postaci z niskim poziomem doświadczenia.
  • Znajduje się tutaj miejsce mocy Znaku Quen, ale staje się dostępne dopiero przed walką z Imlerithem podczas wykonywania zadania.
  1. Zgodnie z datowaniem książkowym – według datowania stosowanego w grach jest to rok 1272.