FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy odcinka. Zobacz też: Świątynia Melitele w Ellander.

Świątynia Melitele – dziewiąty odcinek serialu Wiedźmin stworzony na podstawie opowiadania Głos rozsądku.

Streszczenie

Wiedźmin Geralt wykonując swoją ryzykowną pracę zostaje ranny na bagnach. Ostatkiem sił wraca do świątyni Melitele, gdzie kolejny już raz Matka Nenneke otacza go troskliwą opieką. W rekonwalescencji pomaga także młoda kapłanka i wieszczka Iola oraz mała dziewczynka, Cirilla. Dziecko okazuje się wnuczką Calanthe, ostatnim potomkiem królewskiego rodu Starszej Krwi, bowiem Cintra została splądrowana przez cesarza potężnego Nilfgaardu, zaś wielu jej mieszkańców wraz z mężną królową zginęło. Setki uciekinierów oraz prześladowane elfy szukają schronienia w świątyni Melitele w Ellander. Geralt pojmuje, że niełatwo uciec Przeznaczeniu, że losy jego i Ciri są ściśle ze sobą powiązane. Tymczasem intrygant i renegat Falwick, w zmowie z cesarzem Nilfgaardu poszukuje ocalałej z rzezi cintryjskiej następczyni tronu. Trop prowadzi do Ellander i tam też przybywają rycerze [Zakonu Białej Róży. Nenneke nie godzi się na inspekcję świątyni, a stającego w jej obronie Geralta porywczy świeżo pasowany rycerzyk Tailles wyzywa na pojedynek. Zaniepokojona działaniami wojennymi i wizjami Ioli Matka Nenneke zleca wiedźminowi misję. Geralt ma jechać do Brokilonu i upewnić się, że Ciri znajdzie tam schronienie przed siepaczami cesarza i Falwickową kompanią. Przez krótki czas pobytu w Ellander wiedźmin i Dziecko Przeznaczenia bardzo się zaprzyjaźnili. Nie mogący działać otwarcie Falwick zleca zadanie poszukiwania Ciri grasującej w górach bandzie, na której czele stoi bezlitosna wojowniczka, z racji krwawego obchodzenia się z napadniętymi zwana Dzierzbą. Podobno nim zajęła się rozbojem, nosiła imię Renfri[1].

Obsada

Przypisy

  1. Opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl.
  2. 2,0 2,1 Nie występuje w napisach