FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy postaci z gry Wiedźmin. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Nadchodzi Czas Białego Zimna i Białego Światła, Czas Szaleństwa i Czas Pogardy, Tedd Deireadh, Czas Końca. Świat umrze wśród mrozu, a odrodzi się wraz z nowym słońcem. Odrodzi się ze Starszej Krwi, z Hen Ichaer, z zasianego ziarna. Ziarna, które nie wykiełkuje, lecz wybuchnie plomieniem.Alvin do Geralta i ShaniProroctwo Ithlinne[1]

People Alvin full

Alvin – silne Źródło, sierota, jeden z głównych bohaterów gry Wiedźmin.

Pierwszy raz Alvina spotykamy, gdy jego opiekunka ginie na obrzeżach Wyzimy zabita przez barghesty. Po doznanym szoku dziecko wygłasza przepowiednię Itliny. Po długim przechodzeniu z rąk do rąk i kilkakrotnym porwaniu przez Salamandrę chłopiec pojawia się w wiosce Odmęty, gdzie zajmuje się nim Alina.

Po jej śmierci podąża za Geraltem. Wichry losu rzuciły go wprost w środek konfliktu politycznego. Chłopaka uwięziono w okupowanej przez elfy wiosce. W trakcie obławy wioski przez Zakon Płonącej Róży malec teleportuje się i słuch o nim ginie.

Spekulacje na temat Alvina

Istnieją liczne przesłanki wskazujące na to, że chłopiec przeniósł się w czasie, zmienił imię na Jakub de Aldesberg, przekształcając Zakon Białej Róży w Zakon Płonącej Róży i stając się jego Wielkim Mistrzem:

  • Wskazują na to wypowiedzi samego Wielkiego Mistrza, odzwierciedlające rady, które Geralt udzielał Alvinowi,
  • Jakub posiadał znoszony Amulet z Dwimerytu, bardzo podobny do tego który Geralt podarował Alvinowi jednakże ten należący do Jakuba był zbyt wyświechtany by mieć całkowitą pewność, że jest to ten sam amulet.
  • Kiedy Alvin wyraża chęć na zostanie wiedźminem, Geralt namawia go na zostanie rycerzem. Chłopak odpowiada, że zostanie wiedźmino-rycerzem. Po rozmowie z Zygfrydem dowiadujemy się, że nawet wiedźmini mogą wstąpić do zakonu.
  • Sam Geralt, wraz z Jaskrem, zastanawiali się czy Alvin to Jakub. Niestety oboje dochodzą do wniosku, że nigdy do końca nie będą mieć pewności.
  • W Odmętach bawiąc się w ,,Zabij Elfa" zawsze bawił się jako Wielki Mistrz
  • W Wiedźminie 2, w Bindudze spotykamy małego chłopca o imieniu Alvin. Jest to postać niepowiązana z żadnym zadaniem.
  • Ostatni raz w grze Alvin teleportuje się przez stres wywołany przez porwanie przez elfy, a potem próbę wyzwolenia zakładników (przez ludzi). Prawdopodobnie z tego powodu tak nienawidzi nieludzi.
  • W Akcie V, na cmentarzu na bagnach, Jakub de Aldersberg mówi Geraltowi, że są kwita, choć wiedźmin nie spotkał go wcześniej w grze.
  • Jeśli w Epilogu duszę jego oddamy Królowi Dzikiego Gonu, ten wyjawi nam to, że znaliśmy wcześniej de Aldersberga, tyle że pod innym imieniem.

Ciekawostki

  • Ze względu na umiejętności i cechy charakterystyczne wyglądu można spekulować, że Alvin był spokrewniony z Ciri, potomkinią Muriel.
  • Nigdzie nie jest napisane, że Źródła to tylko Starsza Krew. Źródłem genu Hen Ichaer może być tylko kobieta, u której gen ten może się uaktywnić, lecz nie musi. Mężczyźni mogą być tylko "nosicielami" genu. Alvin jest Źródłem, jednak nie jest Hen Ichaer.

Galeria