FANDOM

Dziewczyna znowu pociągnęła nosem, pochyliła głowę, wytrzeszczyła na Geralta wielkie oczy. Orzechowe, nie zielone. Potem potrząsnęła nieporządną grzywą jaśniutkich jak słoma włosów, nieposłusznymi pasemkami spadających na brwi.Geralt podczas wizyty u Fulko Artevelde[1]

Angoulêmecintryjka z bogatego rodu, członkini hanzy Słowika, ujęta przez Fulko Artevelde i wykorzystana jako świadek koronny w śledztwie mającym przyczynić się do ujęcia Słowika, członkini kompanii Geralta.

Charakterystyka

Angoulême miała orzechowe oczy i jasnoblond włosy. Bardzo przypominała Geraltowi Cirillę.

Biografia

Wyparto ją z rodziny, ponieważ była dzieckiem zrodzonym z mezaliansu i przekazano na wychowanie dalekim powinowatym, którzy zapewnili jej podstawowe wykształcenie.

Po wybuchu wojny z Nilfgaardem, w wieku 15 lat została oddana do przytułku, z którego uciekła w towarzystwie pięciu chłopaków i dziewczyny. Utworzyli hanzę. Schwytali ją knechci pana Fulka.

Podczas przesłuchania Angoulême spotkała Geralta, który w zamian za współpracę z Fulko, wymusił na prefekcie uwolnienie dziewczyny. Angoulême przyłączyła się do wiedźmińskiej kompanii i wraz z nimi wyruszyła na poszukiwanie Ciri.

Zginęła od rany zadanej sulicą w udo, broniąc Ciri w cytadeli Stygga.

Ciekawostki

H Angouleme

Kot Morski
- herb rodowy matki Angoulême

  • Miała zwyczaj nazywać Milvę "ciotką", a Regisa "wujkiem".
  • Kot Morski to stary polski herb. W średniowieczu przedstawiał on małpkę koczkodana, nazywaną przez żeglarzy którzy ją przygarniali Meerkatze – morskim kotem. W XVI wieku jednak heraldycy nie byli już dłużej świadomi pochodzenia herbu i zaczęli rysować go jako prawdziwego kota.
    • W swoim bestiariuszu w „Manuskrypcie znalezionym w smoczej jaskini” Andrzej Sapkowski pod hasłem „kot morski” opisuje właśnie koczkodana, można więc przypuszczać że widniejący w niniejszej sekcji obrazek jest błędny.

Przypisy