Angus "Kosa" – postać występująca w grze komputerowej Wiedźmin, diler fisstechu współpracujący z Salamandrą.

Wiedźmin (gra komputerowa)

Pojawia się w rozdziale trzecim po tym, jak w zadaniu Po nitce do kłębka Siemko udziela o nim informacji Geraltowi. Można go znaleźć w godzinach południowych, krzątającego się w dzielnicy biedoty. Przy pierwszym spotkaniu z bohaterem zachowa się bardzo nieufnie. Gracz może zdobyć od niego wskazówki do znalezienia bazy Salamander w Wyzimie Klasztornej na dwa sposoby:

  • Sposób pokojowy: Geralt powołuje się na Kalksteina, na co Angus (nazywając alchemika "starym grzybem") zgodzi się wydać kryjówkę za 1500 orenów. Wiedźmin otrzymuje od niego kartkę z hasłem wstępu: cierń.
  • Sposób agresywny: Geralt używa opcji dialogowej "Grzeczniej, chamie! Mów, skąd bierzesz narkotyki" lub powołuje sie na niewłaściwą osobę (tzn. inną niż Kalkstein), wskutek czego Angus ucieka do kryjówki w domu niedaleko Szpitala Lebiody (dawnego miejsca zamieszkania Marcusa i Idy Vertzów); ten dom nie będzie zaznaczony na mapie. Po dogonieniu dilera Geralt rozpoczyna z nim walkę. Walczący sztyletem Angus ginie, a wiedźmin może zabrać z jego zwłok parę kosztowności oraz list z hasłem wstępu.

Ciekawostki

  • W oficjalnym poradniku do gry Wiedźmin autorstwa Marcina Batyldy i Jana Giemzy został nazwany Kosą.

Uwagi

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym. Według gry jest to 1270 r.