Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Anna Stenger – żona Krwawego Barona. Uciekła od męża razem z córką Tamarą, gdyż nie mogły już więcej znieść przemocy, po tym, jak Baron popadł w alkoholizm. 

Historia

Poznała przyszłego męża podczas bitwy pod Anchor, gdzie opatrzyła jego poważnie ranne ramię. Gdy mężczyzna oświadczył się jej, ze łzami w oczach zgodziła się na ślub. Wkrótce urodziła córkę – Tamarę.

Filip był żołnierzem, więc zwykle bywał z dala od domu, co nie służyło małżeństwu. Anna szukała sobie pocieszenia w samotności. Wdała się w romans z jego przyjacielem z dzieciństwa, by w końcu przenieść się do niego pod nieobecność męża. Gdy ten dowiedział się o tym, brutalnie zabił kochanka. Anna w ataku szału próbowała zadźgać Barona nożem. Mężczyzna w ostatniej chwili się uchylił. Wtedy to po raz pierwszy mąż ją uderzył.

Z czasem emocje w rodzinie opadły, Anna stała się obojętna wobec męża, żyła obok niego. Wtedy to niespodziewanie zaszła w drugą ciążę. Nie chciała tego dziecka, więc zawarła pakt z Wiedźmami z Krzywuchowych Moczarów, które obiecały jej, że nie urodzi. Spełniły obietnicę w swój przewrotny sposób – osłabiały jej ciało i płód, w wyniku czego doszło do poronienia. Pech chciał, że to wydarzenie zbiegło się w czasie z awanturą ze strony pijanego Filipa.

Po tych wydarzeniach Anna zabrała Tamarę i uciekła z Wrońców. Podczas podróży przez las napadła ich jakaś bestia (prawdopodobnie bies). Córka uciekła, sądząc, że już nie uratuje matki. Kobieta jednak zdołała przeżyć. Wtedy Wiedźmy upomniały się o spłatę długu. Zabrały ją na bagna, gdzie miała opiekować się dziećmi w sierocińcu. Za wszelką niesubordynację karały ją za sprawą magicznych pęt, które na nią nałożyły. Natłok wydarzeń doprowadził ją do pomieszania zmysłów. Zaczęła mówić bez ładu i bezmyślnie wykonywać wszelkie rozkazy Pań.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Na polecenie Krwawego Barona, Geralt poszukuje Anny, w zamian za informacje o Ciri. Gdy po raz pierwszy ją spotyka, nie poznaje jej, ponieważ wcześniej jej nie widział, a dzieci i Janek mówią na nią Babcia. Dopiero gdy widzi wypalone znamię na dłoni kobiety, o którym słyszał we wcześniejszym etapie poszukiwań, rozpoznaje w niej Annę. Przekazuje Filipowi informacje o miejscu pobytu jego żony. Ten niezwłocznie wyrusza z odsieczą. Geralt może mu pomóc. Dalsze losy Anny zależą od wyboru wiedźmina w zadaniu „Szepczące Wzgórze”.

Geralt uwalnia ducha lasu

Na miejscu okazuje się, że Wiedźmy przeklęły kobietę, w wyniku czego zmieniła się w babę wodną. Kluczem do klątwy okazują się laleczki na ołtarzu w piwnicy domu na bagnach. Geralt musi wybrać właściwą, przypisaną Annie. Jeśli wybierze źle – kobieta spłonie. Wiedźmin odczynia urok, ale okazuje się, że Panie Lasu go przechytrzyły. Po zdjęciu klątwy Anna umiera. Ma tylko czas, aby pożegnać się z córką i mężem oraz wybaczyć mu wszystko.

Geralt zabija ducha lasu

Po przybyciu na miejsce dochodzi do spotkania rodziny Stengerów. Anna jest cała, ale okazuje się nieuleczalnie chora na umyśle. Baron zabiera ją do kasztelu lub uzdrowiciela z gór sinych.

Powiązane zadania

Galeria

Advertisement