Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Audiencjazadanie główne w grze komputerowej Wiedźmin 3: Dziki Gon. Geralt zostaje w nim przyjęty przez cesarza Nilfgaardu, Emhyra var Emreisa.

Opis zadania[]

Zadanie rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu zadania Bez i agrest. Po przybyciu do okupowanego przez Nilfgaardczyków zamku królewskiego w Wyzimie Geralt jest przygotowywany do spotkania z cesarzem Nilfgaardu, Emhyrem var Emreisem. Gdy balwierz zacznie golić wiedźmina, do pokoju Geralta wejdzie cesarski generał Morvran Voorhis, który spyta się go o to co stało się z nilfgaardzkim oddziałem, który eskortował go w czasie podróży z Białego Sadu. Jeśli przy rozpoczęciu gry włączyliśmy symulację wyborów z Wiedźmina 2 generał zamiast tego spyta Geralta o to:

Udzielone przez nas odpowiedzi będą miały pewien wpływ na dalszą część gry:

Po zakończeniu rozmowy z generałem pojawi się cesarski szambelan, Mererid, który każe Geraltowi ubrać się w któryś z przygotowanych eleganckich strojów (można wziąć wszystkie trzy; naszego wcześniejszego ubrania nie będzie w ekwipunku). Po przebraniu się wiedźmin będzie musiał ukłonić się w sposób pokazany przez szambelana (lewa noga do przodu, prawa ręka na piersi). Po ukłonie szambelan poprowadzi Geralta do komnaty cesarza, w której będziemy musieli zdecydować czy chcemy pokłonić się nilfgaardzkiemu władcy (nasz wybór nie będzie miał jednak istotnych konsekwencji). Po wyproszeniu innych osób z sali, Emhyr przedstawi wiedźminowi swoje zamiary. Chce on by Geralt odnalazł dla niego jego córkę Ciri, widzianą niedawno przez nilfgaardzkich agentów. W zamian za tę przysługę cesarz ofiaruje wysoką nagrodę. Wiedźmin niechętnie zgodzi się na tę propozycję, co zakończy audiencję. Po spotkaniu z cesarzem Mererid zaprowadzi Geralta do Yennefer, która powie mu, że nilfgaardzcy szpiedzy widzieli Ciri w Velen i Novigradzie, z kolei na Skellige doszło do magicznej eksplozji, która mogła mieć związek z dziewczyną. Czarodziejka poradzi wiedźminowi by najpierw udał się do Velen, do Karczmy na Rozstajach, w której będzie mógł się spotkać z cesarskim agentem, Hendrikiem, który udzieli mu dokładniejszych informacji o Ciri (w rzeczywistości poszukiwania dziewczyny będzie można rozpocząć od dowolnego regionu). Po zakończeniu rozmowy, Yennefer pożegna się z wiedźminem i przeniesie się przez portal na Skellige, by zbadać ślady wspomnianej katastrofy. Po spotkaniu z czarodziejką można jeszcze porozmawiać z ambasadorem var Attre, który opowie o przebiegu wojny Nilfgaardu z północnymi królestwami i przedstawi sytuację we wspomnianych przez czarodziejkę regionach. Po wyjściu z komnaty Yennefer będziemy musieli jeszcze pójść po swoje rzeczy do szambelana. Rozmowa z Mereridem zakończy zadanie.

Za wykonanie tego zadania nie otrzymuje się żadnych punktów doświadczenia.

Wpis w dzienniku[]

Geralt długo szukał Yennefer, a ta znalazła się sama. Przybyła pod karczmę w Białym Sadzie w towarzystwie nilfgaardzkich żołnierzy. Nie było czasu na długie powitania, bowiem czarodziejka nalegała na pośpiech.

Geralt opuścił Biały Sad w towarzystwie Yennefer i Nilfgaardczyków, ale do Wyzimy dotarli już tylko we dwoje. Podróżnych zaatakował Dziki Gon, przez prostych ludzi uznawany za zwiastun wielkich nieszczęść.

W głowie Geralta mnożyły się pytania. W co znowu wpakowała się Yennefer? Dlaczego ścigał ją Dziki Gon? Czemu został wezwany na cesarski dwór? Odpowiedzi miał mu udzielić nie kto inny, jak cesarz Nilfgaardu Emhyr var Emreis, Biały Płomień Tańczący na Kurhanach Wrogów. Najpotężniejszy człowiek na świecie.

Cele zadania[]

  • Ubierz się i porozmawiaj z szambelanem.
  • Podążaj za szambelanem.
  • Porozmawiaj z Yennefer.
  • Odbierz ekwipunek od szambelana.

Uwagi[]

  • Elegancki strój otrzymany w trakcie zadanie należy zachować, ponieważ będzie on przydatny w zadaniu pobocznym Kwestia życia i śmierci. Zostanie on także zaakceptowany przez Yennefer w zadaniu Umarł król, niech żyje król.
  • Na czas zadania Geralt nie tylko traci dostęp do okna ekwipunku ale też wszystkie wykonane Petardy. W przypadku Nowej gry+ pozwala to na stworzenie ich od nowa ze znanych nam schematów (okno alchemii jest dalej dostępne). Po zakończeniu zadania otrzymujemy wcześniej skonfiskowane petardy - dzięki czemu możliwe jest posiadanie podwójnego zestawu. By trick zadziałał konieczne jest stworzenie petard o innej złożoności niż skonfiskowane (jeśli skonfiskowano nam "wyśmienitą" petardę możemy stworzyć 'zwykłą' lub 'ulepszoną' i pozostaną one w ekwipunku wraz z tą jaką nam wcześniej odebrano. Jeśli i skonfiskowana i nowo stworzona będą posiadać tą samą złożoność zakończymy zadanie posiadając jedynie jedną sztukę.)

Linki zewnętrzne[]

Advertisement