FANDOM

Baldwin Thyssen – król Koviru i Poviss z dynastii Thyssenidów. Syn króla Koviru Esterila i Agnes z Aedirn. Nazwany na cześć pradziadka, króla Aedirn Baldwina. Jego żoną była Blanka z Malleore.

Czasy Baldwina, to okres trudny dla Koviru i dla domu Thyssenidów. W wyniku krwawych walk o władzę nastąpiła najpierw Secesja Poviss, gdzie zaczął rządzić król samozwańczy król Rhyd. Usamodzielniła się i wywalczyła niezawisłość Marchia Wschodnia (która później podzieliła się na kilka księstw i królestw, by wreszcie zjednoczyć się w tzw. Ligę z Hengfors), od Koviru odłączyło się Łukomorze, gdzie swe miniaturowe królestwo ogłosił samozwańczy król Audoen. Ale najgorsze miało dopiero nadejść - doszło do rewolty, w wyniku której sprytny markgraf Idi strącił Baldwina z tronu i Thyssenidzi po raz pierwszy w historii rodu musieli salwować się ucieczką. Nie wszyscy zdołali, klan mocno się przerzedził. W czasie ucieczki zmarł niespodziewanie król Baldwin, prawdopodobnie na wylew krwi do mózgu. Kovirski tron dla Thyssenidów odzyskał dopiero syn Baldwina, Esterad Thyssen.

Ciekawostki

Źródła