FANDOM

Strzeżcie się grzechu i występku, a gdy odczuwacie pokusę, pamiętajcie, co stało się z mieszkańcami podgrodzia Wyzimy, na których spadła plaga barghestów!„Kazania na każde święto"
Wielebny Jomen z Tretogoru[1]
Barghest – upiór przybierający postać demonicznego ogara. Zwykle przywoływane przez zbrodnicze i grzeszne występki lokalnej społeczności. Atakują w nocy w niewielkich stadach nie mając litości dla nikogo. Czasem sforze barghestów przewodzi najpotężniejsza Bestia.

W grze Wiedźmin

Według opowieści jednej ze staruszek na Podgrodziu, barghesty pojawiły się, kiedy w brutalny sposób zamordowano hodowcę ogarów. Demony nie odeszły dopóty, dopóki nie zemściły się na mordercach. W grze zostały przywołane przez zło wyrządzone przez ludzi zamieszkujących Podgrodziu. Są najczęściej pojawiającymi się potworami w I akcie. Atakują grupami (watahami), zawsze nocą. Są mało wytrzymałe i najlepiej walczyć z nimi stylem grupowym i szybkim. Nie są one przeciwnikiem trudnym do pokonania. Początkujący gracz spokojnie powinien sobie z nimi poradzić.

W grze Wiedźmin 3: Krew i Wino

Barghesty pojawiają się w Toussaint, w miejscach gdzie odegrały się tragiczne, krwawe wydarzenia. Często z ich obecnością wiążę się nałożona na ów miejsce klątwa. Najczęściej można je spotkać w okolicy starych cmentarzy i ruin. Upiory te atakują przede wszystkim swoimi szponami i kłami, którymi potrafią zadać groźne obrażenia. Podczas szarży potrafią się zdematerializować i pojawić się tuż za plecami swojej ofiary, zdolność tę jednak skutecznie blokuje petarda Księżycowy pył. Przeciw barghestom warto też stosować olej przeciw upiorom oraz znaki Yrden i Aksji.

Galeria