FANDOM

Bernard Loredo – królewski namiestnik Flotsam, dowódca stacjonujących tam wojsk. Jak sam mówi, to on „stanowi prawo”. Lubuje się w pozbawianiu życia ludzi którzy nagięli jego prawo w miasteczku.

Rasista, nienawidzi elfów, a szczególnie Iorwetha i jego komanda ukrywającego się w lesie pod Flotsam. Brutalny i wulgarny, znany ze swojego rozpasania i lubieżności.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wraz z zawitaniem do Flotsam, jesteśmy świadkami egzekucji, którą Loredo chciał wykonać na dwóch elfach i kompanach GeraltaJaskrze i Zoltanie, których ostatecznie udaje się uratować. W zamian człowiek chce, aby Biały Wilk pozbył się nękającego lokalny port – Kejrana.

Ścieżka Roche'a

Roche informuje Geralta, że Loredo przyjął trzos pełen złota od posłańca z Keadven, Arnolda Maligera, wzamian za ułatwienie przejęcia Flotsam przez Henselta.

W trakcie obławy na jego rezydencję Bernard ginie z ręki Geralta. Mało kto płacze po komendancie, a jego miejsce zajmuje Temerski szlachcic znany z wrogości do Keadveńczyków i zapalonego wędkarstwa.

Ścieżka Iorwetha

Kiedy wiedźmin przejmuje ze Scoiatel więzienny statek, Loredo grozi Geraltowi, że jeśli odpłynie, to spali elfki.

Geralt może zabić Loredo, pozwalając elfkom spłonąć albo uratować elfki, pozwalając Loredo uciec.

Jeśli Bernard przeżyje, to sprzedaje Flotsam Keadven. Mieszkańcy faktorii zostają wypędzeni, a sama faktoria przerobiona na bazę wojskową.

Powiązane zadania

W2 SS Marietta

Matka Loredo – Marietta

Ciekawostki

  • Jedna z prostytutek oraz Roche przyznają, że Bernard „brandzluje się wpatrzony w elfi posążek”.

Galeria