FANDOM

Córka Płomienia – komiks autorstwa Aleksandry Motyki i Marianny Strychowskiej, czwarty tom serii komiksowej wydawanej przez Dark Horse.

Opis

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Wiedźmin Geralt z Rivii został poproszony przez swojego znajomego, mistrza van Schagena, o ustalenie kim jest mężczyzna, z którym spotykała się jego córka Celia. Przez wzgląd na znajomość i niejasny, być może magiczny, sposób w jaki ów osobnik zakrada się do jej pokoju, wymijając wszystkich strażników, Geralt zgodził się bliżej przyjrzeć sprawie. Problem szybko się wyjaśnił, zaś sprawcą zamieszania nie była żadna istota o nadnaturalnych zdolnościach, lecz jedynie Jaskier. Trubadur wyznał, że rozstał się z Priscillą, wytłumaczył też, jakim sposobem potrafił się przedostać niezauważony – grając w Oxenfurcie w gwinta, wygrał pewnego razu zaczarowany kufer, który leci tam, gdzie mu się rozkaże. Przez przypadek Jaskier aktywował kufer, który zabrał ich obu do Ofiru.

Na dworze ofirskiego króla Nibrasa okazało się, że w królestwie wciąż pamiętano sprawę niejakiego Geralta z Rivii, wiedźmina który zabił księcia i następcę tronu – Sivarta. O dziwo, problem doraźnie rozwiązał Jaskier. Przedstawił on swojego przyjaciela jako Lamberta, oraz zgodził się w jego imieniu przyjąć zlecenie na głowę zabójcy ofirskiego arystokraty. Wraz z rozwojem wydarzeń, wyszło na jaw, że Geralt i Jaskier zostali wmanewrowani w gęstą sieć pałacowych intryg, w których niektórzy chcieli się nimi posłużyć jako narzędziem.

Autorzy