FANDOM

Cintra – stolica królestwa Cintry, zbudowana na elfich fundamentach. Zostało stolicą króla Cerbina, jednego z pierwszych ludzkich władców. W ciągu wieków stało się jednym z największych, najważniejszych i najpiękniejszych miast Północy.

Historia

W opowiadaniu Kwestia ceny Geralt ratuje tu księcia Duny'ego, zwanego Jeżem z Erlenwaldu, który miał obiecaną rękę księżniczki Pavetty. W podzięce książę obiecuje spełnić jego dowolne życzenie - Biały Wilk decyduje się na Prawo Niespodzianki, zgodnie z którą Duny i Pavetta mieli mu oddać swe pierwsze dziecko, które Geralt miał zamiar wyszkolić na wiedźmina.

Los zadrwił sobie z pogromcy potworów - dzieckiem okazała się dziewczynka, Cirilla. Gdy miała siedem lat, małżonkowie królewscy zginęli w katastrofie morskiej.

Kolejnych sześć lat później Cintra została podbita przez armie Cesarstwa Nilfgaardu. Miasto niemal doszczętnie spłonęło - zostało odbudowane dopiero po II Wojnie Północnej, stając się stolicą połączonego unią personalną z Cesarstwem królestwa Cintry.

Ważniejsi mieszkańcy

Ciekawostki

Galeria

Przypisy

  1. Nie wiadomo, czy był kasztelanem całego grodu, czy tylko zamku.