FANDOM

Daniel Etcheverry – temerczyk, hrabia Garramone, oficer łącznikowy króla Foltesta w Korpusie Cintryjskim marszałka Vissegerda. Znajomy Jaskra i daleki krewny Ciri.

Charakterystyka

Daniel to młody i surowy hrabia, jednak cechuje go wyrozumiałość i lojalność wobec swego kraju. Jest potomkiem Muriel Piękne Łotrzycy, nie lubi kiedy ktoś zarzuca jej kazirodztwo i puszczanie się na prawo i lewo.

Chrzest Ognia

Daniel został przydzielony do Korpusu Cintryjskiego marszałka Vissegerda, jako oficer łącznikowy króla Foltesta, choć korpus składał się z 8 tysięcy ludzi to tylko 5 tysięcy pochodziło z Cintry, reszta to temerscy ochotnicy. Po rozpuszczeniu plotek o tym że Ciri znajdowała się w Nilfgaardzie, marszałek zaczął rozpuszczać plotki o jej nie prawym pochodzeniu. Etcheverry wspierał go w tym choć doskonale wiedział że nie są prawdziwe, jednak robił to, ponieważ poparcie Cintryjczyków było w interesie Temerii. W czasie walk w Brugge, po udanym wypadzie, jego ludzie przyprowadzili mu Jaskra i Geralta podając ich za nilfgaardzkich szpiegów, hrabia jednak znał Jaskra i rozkazał ich uwolnić. Mimo to, gdy zostają zauważeni przez marszałka Vissegerda, zostali ponownie uwięzieni i pomimo że Daniel próbował się za nimi wstawić nic z tego nie wyszło.