FANDOM

Demawend, odwrócony, patrzył na tarcze herbowe na ścianie halli, uśmiechając się lekceważąco, zupełnie jakby to nie o jego królestwo toczyła się właśnie gra. Demawend podczas Pokoju Cintryjskiego[1]
Demawend III[2] – król Aedirn, syn Virfurila.

Charakterystyka

Władca dość okrutny i zawistny, aczkolwiek również dość inteligentny i znający się na taktyce wojennej, potrafił przewidzieć posunięcia Emhyra var Emreis. Był radykalnie nastawiony wobec elfów. Zwolennik karnych ekspedycji w Dol Blathanna. Toczy nieustanne spory z królem Kaedwen - Henseltem - o Górne Aedirn, nazywane przez Henselta Dolną Marchią.

Z opisów w książce można jednoznacznie wywnioskować, że był dość grubym mężczyzną.

Gry

Wojna Krwi

W Wojnie Krwi armia królowej Meve spotyka Demawenda podczas oblężenia Aldersbergu. Król w rozmowie wyznaje Meve iż nie opuścił jeszcze miasta ponieważ czeka na poród swojego bękarciego syna. Ostatecznie, dzięki interwencji Meve, opuszcza Aldersberg i udaje się wraz z niedobitkami aedirńskiej armii do Temeri.

Wiedźmin 2

Według Sheali de Tancarville za jego panowania Aedirn znaczenie osłabło. Loża Czarodziejek uznała go za najsłabszego władce Północy, więc zleciła jego zabójstwo, żeby potem zmaniuplować jego syna i przejąć jego królestwo przez marionetkową władczynię Saskię.

Tuż przed wydarzeniami z gry, Demawend zostaje zamordowany przez Letho w czasie rejsu po Pontarze. Towarzyszył mu mistrz Abelard z Hagge i mistrz łuczniczy Tybalt z Vengerbergu, a także cała świta dworska w postaci gwardii i błaznów. Po jego śmierci królestwo Aedirn pogrążyło się w chaosie, a walki o władzę podejmuje się jego syn, Stennis.

Według gry jego oficjalny tytuł to „Demawend III" i był szesnastym królem Aedirn.

Ciekawostki

  • Dosyć luźno obnosił się z życiem oraz cierpieniem innych (torturował kapłana głoszącego proroctwo Ithlinne, tylko żeby się dowiedzieć czy kapłan został przekupiony przez Nilfgaard).
  • Najwyższy szczyt Iranu w górach Elburs nazywa się Demawend.
  • W Wieży Jaskółki Dijkstra wspomina, że po podbiciu Aedirn przez Nilfgaard był goszczony przez Radę Regencyjną w Tretogorze.

Galeria

Przypisy

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym – wg datowania stosowanego w grach jest to rok 1271.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
  3. Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści