FANDOM

Dla sławy i chwały – zadanie poboczne występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt pomaga wojownikom w oczyszczeniu jaskini z trupojadów.

Wiedźmin, podróżując przez wyspę Hindarsfjall, nieopodal miejscowości Larvik, natrafia na wojowników, stojących przed jaskinią. Biały Wilk po wysłuchaniu ich historii postanawia im pomóc w oczyszczeniu pieczary z niebezpieczeństwa.

Wpis w dzienniku

Choć Skelligijczycy słyną z odwagi, ci, których Geralt spotkał przed starą kopalnią na Hindarsfjall, sprawili na wiedźminie wrażenie, jakby potrzebowali pomocy. Wyznali mu, że pragną oczyścić kopalnię z trupojadów. Potwory rozzuchwaliły się bowiem ostatnimi czasy i zaczęły niepokoić okolicznych mieszkańców. Gdy Geralt zaproponował wojownikom pomoc, krygowali się nieco, ale ostatecznie zgodzili się ją przyjąć.

Szczęśliwie Geralt znów pojawił się w odpowiednim miejscu i odpowiednim czasie! Przy skromnej asyście wojów rozprawił się z obmierzłymi trupojadami, uwolnił okolicę od niebezpieczeństwa i zaskarbił sobie wdzięczność mieszkańców pobliskich wiosek.
Jaskier

Przebieg zadania

Pomóż wojownikom wybić trupojady w starej kopalni.

Geralt wraz z wojownikami udaje się do jaskini, aby oczyścić ją z trupojadów. Wiedźmin, pilnując mężczyzn przed śmiercią z ręki ghuli, alghuli i zgnilców, kończy zadanie po zneutralizowaniu zagrożenia.