FANDOM

Efekt cieplarniany – zdanie poboczne występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt znajduje dziwny mikroklimat.

Wiedźmin podczas eksploracji Doliny Kaer Morhen natrafił na jaskinię na południowy-wschód od twierdzy, gdzie znalazł interesujące rzeczy.

Wpis w dzienniku

Okazuje się, że nawet w okolicach Kaer Morhen, miejscu, które – zdawałoby się – Geralt zna na wylot, dzieją się rzeczy i zjawiska, które potrafią zaskoczyć nawet wiedźmina. W niedalekiej odległości od Warowni Starego Morza Geralt natrafił na anomalię pogodową i postanowił dowiedzieć się, co ją powoduje.

Krótkie śledztwo przywiodło wiedźmina do wniosku, że anomalia została stworzona przez jednego z czarodziejów-rezydentów Kaer Morhen, który hodował tam zioła wykorzystywane podczas Próby Traw. Choć może nie wiecie, Geralt zawsze miał ukryty talent do majsterkowania – który tu właśnie się przydał. Wiedźmin poszperał trochę przy zepsutym magicznym obwodzie i przywrócił jego prawidłowe funkcjonowanie. Po jakimś czasie w szklarni czarodzieja wyrosły rzadkie zioła.
Jaskier

Przebieg zadania

Użyj wiedźmińskich zmysłów i zbadaj anomalię pogodową.

Geralt przy pomocy wiedźmińskich zmysłów bada dziwną anomalię pogodową oraz list czarodzieja.

Przeczytaj list czarodzieja.

Biały Wilk sprawdza list czarodzieja, w którym jest wyjaśnione, że miejscu można przywrócić właściwy mikroklimat za pomocą obelisków.

Wykorzystaj obeliski, by przywrócić miejscu właściwy mikroklimat.

Wiedźmin, postępując według notatek czarodzieja, napełnia obelisk mocą znaku Aard, a dwa pozostałe mocną znaku Igni.

Zabij czarta.

Po wyzwoleniu energii obelisków pojawił się czart, który nie sprawił problemów wiedźminowi.

Za kilka dni wróć w miejsce anomalii.

Biały Wilk postanowił powrócić na miejsce anomalii za kilka dni, gdzie powinno rosnąć mnóstwo ziół przydatnych w alchemii.