FANDOM

Eganwiedźmin oraz królobójca ze Szkoły Żmii, współpracujący z Letho, członek organizacji znanej jako Królobójcy, brat Serrita. Obaj wyruszają zabić króla Henselta na rozkaz Cesarza Nilfgaardu. Przy próbie zamachu obok króla przypadkowo znalazł się Geralt, który udaremnił zamach i zabił Egana.

Przed akcją gry

Po tym, jak Geralt uratował życie Letho w Angrenie, wiedźmin pomógł mu znaleźć Dziki Gon, który porwał Yennefer. Egan i jego brat Serrit byli częścią grupy, która znała się na tropieniu Gonu.

Podczas przesilenia zimowego, Egan wziął udział w bitwie o drzewo wiszącego człowieka, gdzie wiedźmini stanęli przed jeźdźcami Gonu. Choć Wojowników Gonu było zbyt wielu, więc Geralt wymienił siebie za Yennefer. Dziki Gon odjechał, a Serrit, Egan oraz Letho wyruszyli w świat wraz z czarodziejką. Wiedźmin był uwodzony przez Yennefer.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Według snu Letho znalezionego w jaskiniach Harpii, Egan miał dostarczyć głowę Demawenda Sheali de Tancarville. Ginie w czasie ataku na kryjówkę królobójców.

Egan otrzymuje głowę Demawenda od Letho i ma za zadanie udać się z nią do Sheali de Tancarville po nagrodę oraz kolejne zlecenia. Następnym celem był Henselt, jednak ten był chroniony przez Geralta. Egan ginie, a jego zwłoki wykorzystuje Detmold do odtworzenia pamięci wiedźmina, dzięki czemu Biały Wilk dowiaduje się o planach Sheali de Tancarville oraz Królobójcy.

Ciekawostki

  • W jednym ze swych wspomnień Geralt określa Serrita i Egana jako wiedźmińskich braci. Prawdopodobnie chodzi o braterstwo fachu.
  • Imię Egana w wielu wersjach obcojęzycznych brzmi Auckes.
  • Gdyby strażnicy w drodze do Sheali zapytali, co niesie, miał odpowiedzieć kapustę.
  • Letho podczas rozmowy z Geraltem, mówi że Yennefer próbowała uwodzić Egana, gdyż ten miał twarz podobną do twarzy Białego Wilka.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji GWINTA: Egan