FANDOM

Eredin Bréacc Glaself Aen Elle, dowódca konnicy. Zabójca Auberona Muircetacha. Niegdyś posiadał władzę nad Wrotami Światów. Przywódca oddziału, znanego jako Dziki Gon, a który przez niego samego był nazywany Dearg Ruadhri (Czerwonymi jeźdźcami). Jednorożce określały Eredina mianem Krogulca. Wraz z Avallac'hem stanowili rzeczywistą władzę Aen Elle. Ostatecznie przejął pełnię władzy jako Król Ludu Olch. Najbardziej znany był jednak jako Król Dzikiego Gonu. W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon występuje jako główny antagonista.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W trzeciej części gier o wiedźminie Eredin jest wrogiem numer jeden dla Geralta, Ciri i jej nauczyciela, Avallac'ha, który zwraca się przeciw niemu. Jako dowódca Dzikiego Gonu wyrusza, aby pojmać Cirillę i wykorzystać ją do otwarcia bramy między światem Aen Elle, a ziemskim w celu podbicia go wraz z dowodzoną przez niego armią. W tym samym czasie Ciri poszukuje również cesarz Nilfgaardu Emhyr var Emreis, który chce, aby jego córka zajęła należne jej miejsce na tronie. Mimo trwania III Wojny Północnej, Emhyr nakłania do pomocy Yennefer, a potem Geralta, poszukujących Ciri celem zapewnienia jej bezpieczeństwa i pomocy w walce z Dzikim Gonem. Najważniejszymi sojusznikami Eredina są jego generałowie – Imlerith i Caranthir. Z jego ręki ginie Crach an Craite. Ostatecznie zostaje zabity przez Geralta.

Ciekawostki

  • Książkowy opis broni Eredina wskazuje na podobieństwo jego miecza do katany.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon dwa razy zdejmuje maskę. Pierwszy raz w Kaer Morhen, drugi raz przed walką z Geraltem na śmierć i życie.
  • Jego nazwisko nie zostało wypowiedziane ani razu w grze.
  • Mimo że jest głównym antagonistą w Wiedźminie 3, wypowiada jedynie 12 zdań.

Galeria

Wideo

Kim jest..

Kim jest... Eredin

MCH - Wiedźmin Wiki

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Eredin Bréacc Glas.

Uwagi

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym – wg datowania stosowanego w grach jest to rok 1272.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wiedźmin 3: Dziki Gon