Wiedźmin Wiki
Advertisement
Wiedźmin Wiki

Essi Daven – utalentowana trubadurka, przyjaciółka Jaskra, którą traktował jak młodszą siostrę.

Autorka wielu znakomitych ballad i pieśni. Nieszczęśliwie zakochana w wiedźminie Geralcie, mediatorka w licznych sporach pomiędzy nim a księciem Aglovalem. Doskonale znała starszą mowę.

Umiera na ospę podczas epidemii w Wyzimie, cztery lata po wydarzeniach opisanych w opowiadaniu „Trochę poświęcenia”.

Lutnia, i to wszystko[]

Essi jest jedną z głównych bohaterek umieszczonego w zbiorze Opowieści ze świata Wiedźmina niekanonicznego opowiadania Lutnia, i to wszystko autorstwa Marii Galiny.

Essi i Jaskier przebywali w Cintrze, gdzie Oczko planowała wyjść za zamożnego mistrza kupieckiego, Holma. Gdy dwoje trubadurów spacerowało na plaży, Pacynka zwierzyła się przyjacielowi, że wychodzi za kupca nie z miłości, lecz z chęci ustatkowania się, założenia rodziny. W drodze do portu, gdzie pracował wówczas narzeczony Essi, widzieli brudny, odrapany holk płynący powoli w kierunku przystani.

Gdy bardowie doszli do Holma, po krótkiej rozmowie Oczko odciągnęła poetę od narzeczonego, nie chciała bowiem przeszkadzać narzeczonemu w pracy – holk, noszący nazwę „Catriona”, dopłynął już do portu.

Nazajutrz, podczas gdy Jaskier zwiedzał miasto, Essi była w domu swego narzeczonego, przymierzając suknię ślubną, wykonaną z zerrikańskiego jedwabiu. Czynność przerwał Jaskier, wbiegając do jej pomieszczenia, każąc jej natychmiast uciekać z miasta, w którym rozpoczęła się epidemia. Essi pobiegła do pokoju Holma, gdzie narzeczony konał w łóżku. Pochwalił jej charakter, usposobienie oraz urodę, po czym skonał na jej oczach.

Uciekając z miasta, Jaskier i Oczko uratowali małą dziewczynkę przed śmiercią, oddając ją odjeżdżającemu doktorowi, który jednak nie zabrał ze sobą dwojga bardów. Później natknęli się na grupę oszalałych w wyniku zarazy wyrostków, przez których zostali przymuszeni do śpiewu. Pacynka z Jaskrem odśpiewali słynny „Duet Cyntii i Vertverna”, fragment jednej z ballad Jaskra. Tuż po zakończeniu, Essi zemdlała.

Jaskier zaniósł przyjaciółkę do miejskiego szpitala, gdzie zostało już tylko dwóch medyków – Iola i chirurg Rusty. Oboje lekarzy stwierdziło, że na gorączkę krwotoczną nie ma lekarstwa. Gdy Rusty zaczął słabnąć, Jaskier wyszedł ze szpitala, po czym wyniósł Essi z miasta.

Na leśnej polanie za miastem, nad brzegiem strumyka, Pacynka umarła w spokoju. Jaskier pochował ją razem z dwoma przedmiotami, z którymi jego przyjaciółka nigdy się nie rozstawała – jej lutnią oraz naszyjnikiem z błękitnej perły.

Ciekawostki[]

  • Używała kosmetyków na bazie werbeny.

Wideo[]

Kim_jest..._Essi_Daven

Kim jest... Essi Daven

MCH - Wiedźmin Wiki

Advertisement