FANDOM

Etolia, zwana Spichlerzem Cesarstwa[1] – kraina na wybrzeżu Imperium Nilfgaardu.

Historia

Etolijska cywilizacja sięga jeszcze czasów gdy ludzkie plemiona nad Dolną Albą dopiero się jednoczyły. Część etolijskich osiągnięć została wówczas zapożyczona i zakorzeniła się w fundamentach przyszłego cesarstwa[1].

W XII wieku Etolia była bogatym królestwem o wysokich standardach życiowych. Na nieszczęście dla jej mieszkańców, graniczyła z Nilfgaardem, niedawno zreformowanym przez cesarza Torresa w absolutystyczne cesarstwo. W 1216 imperator Fergus var Emreis postanowił wykorzystać Etolię jako przykład przeszłości oczekującej wrogów Imperium. Nilfgaard zaatakował i stłamsił krainę, anihilował jej struktury polityczne i przerzedził wartości definiujące etolijskie życie. Duch jej mieszkańców został złamany.

Nilfgaardczycy zainstalowali w Etolii marionetkowy rząd, postrzegany przez jej mieszkańców jako tyrański. Lęk przed Cesarstwem pozostał jednak silny i w ciągu następnych czterech dekad nie miały miejsce żadne pospolite powstania ani rebelie.[2].

Geografia

Etolia jest jednym z najbardziej urodzajnych miejsc w Cesarstwie. Jest nawet nazywana jego spichlerzem. Wiosną i latem typowym krajobrazem są zielone łąki i złote pola pszenicy, poprzecinane rzekami, niosącymi żyzne osady. Zimą jednak kraina zamienia się w pustkowie o gwałtownych wichrach[1].

Siły zbrojne

Tarczownicy, weterani z Etolii brali udział w działaniach wojennych cesarstwa.

Ciekawostki

Galeria

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  2. The Witcher Role-Playing Game