Eudora Breckenriggskrasnoludka, córka Ivora Breckenriggsa[1] i ukochana Zoltana Chivaya[2].

Biografia

Zoltan był zakochany w Eudorze, nawet zaręczyli się. Nie ustalono jednak czegokolwiek na temat ślubu, a sam Chivay nie był pewny, czy w ogóle do niego dojdzie[2].

Gry

Eudora zakochała się z wzajemnością w Zoltanie, jednak jej ojciec nie chciał pozwolić na zaręczyny. Jako wymówkę wykorzystywał Kodeks Sztygara – ten zakazywał ślubu z krasnoludem, który opuścił Mahakam[N 1]. Mimo to krasnoludka nie poddawała się i szukała sposobu umożliwiającego ukochanemu oświadczyny[1].

Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści

Podsłuchiwała rozmowę Meve i Ivora. Królowa chciała prosić Breckenriggsa o wsparcie, jednak ten nie chciał go udzielić, gdyż popierał Nilfgaard. Eudora chwyciła zmierzającą do wyjścia kobietę i wciągnęła do innego pokoju. Zaproponowała, że przekona ojca do zmiany zdania w zamian za wykradnięcie z klanowego archiwum Historiae Mahakamorum. Opowiedziała historię swoją i Zoltana, tłumacząc, iż dokument zmusi ojca do pozwolenia na ślub.

Królowa zgodziła się. Na jej polecenie Gascon włamał się do archiwów i wykradł Historiae Mahakamorum. Dzięki temu Ivor zgodził się na zaręczyny córki z Chivayem, a wraz z nim związek poparł cały klan. Eudora dotrzymała słowa i dzięki niej krasnolud wstawił się za Meve podczas zebrania klanów.

Królowa, obawiając się niepowodzenia włamania, odmówiła. Eudora była zmuszona znaleźć inny sposób na umożliwienie zaręczyn.

Wiedźmin

Zoltan wspominał o narzeczonej podczas rozmów z Geraltem. Krasnolud bardzo poważnie traktował ich związek, starał się mieć dobrą opinię u przyszłych teściów.

Zerwanie zaręczyn

Ślub Zoltana z Eudorą był pewny, więc tydzień po śmierci Wielkiego Mistrza krasnolud razem z Jaskrem dotarli do Mahakamu. Tam kupili odświętne ubranie na wesele oraz wielki jadeit dla narzeczonej, przy okazji poeta wyprawił przyjacielowi wieczór kawalerski. Następnego dnia obaj udali się do domostwa przyszłych teściów. Po krótkiej rozmowie usiedli do stołu, a jako główne danie podano czarną polewkę[N 2]. Okazało się, że Breckenriggsowie usłyszeli plotkę, że Zoltan brał udział w niedawnym powstaniu nieludzi w Wyzimie. Nie życzyli sobie, by w ich rodzinie był buntownik, więc zerwali zaręczyny i odwołali ślub[3].

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Po wydarzeniach w Loc Muinne Chivay pojechał do Eudory. Prawdopodobnie nie udało mu się przekonać teściów do zmiany zdania[N 3].

Ciekawostki

Galeria

Uwagi

  1. Mogło to również być spowodowane tym, że Breckenriggsowie nienawidzili Chivayów.
  2. Czarną polewkę, bardziej znaną jako czernina, dawniej podawano kawalerowi na znak, że odmówiono mu prawa do poproszenia o rękę córki gospodarzy.
  3. Ostateczne rozwiązanie kwestii ślubu Zoltana i Eudory nie zostaje podane w grach. W epilogu Wiedźmina 2 Jaskier nazywa krasnoludkę narzeczoną przyjaciela, jednak w Wiedźminie 3 Chivay nie wspomina o niej w ogóle, co może wskazywać na odrzucenie przez Breckenriggsów.
  4. Jeżeli Meve odmówi kradzieży dokumentu.

Przypisy