FANDOM

Gaetanwiedźmin Cechu Kota.

Charakterystyka

Cyniczny, był przyzwyczajony do pogardliwego traktowania ze strony innych ludzi. Gdy denerwował się, wykazywał nadmierną agresję. Uważał, że w samoobronie można zrobić wszystko, nie odczuwał wyrzutów sumienia w związku z zabitymi przez siebie osobami[1].

Gry

Szlak

Miał siostrę, za którą tęsknił. Ta umarła jednak ze starości około 1265 roku[N 2]. Podejmował się różnych zleceń, jednak nie zawsze dostarczał trofea zleceniodawcom – zanosił je do swojej kryjówki w Velen[1].

Podczas podróży na Szlaku dowiedział się od Joëla o zajęciu Szkoły Kota przez żołnierzy. Wystawiono za nim list gończy, więc zaczął unikać rozgłosu[2].

Zadłużył się u Marcusa Hodgsona i oddał w zastaw trofeum z szarleja[3].

Zlecenie w Dobrowie

Zainteresował się zleceniem na potwora, który zalągł się w lesie pod Dobrowem. Po ustaleniu ceny z sołtysem i uwarzeniu eliksiru przystąpił do polowania. Udało mu się zabić leszego[1].

Gdy pokazał Sobiemirowi trofeum z bestii, ten zaproponował mu 12W3 SS Korona, tłumacząc się biedą i prosząc o wyrozumiałość. Gaetan odmówił i zaczął groźbami wymuszać przekazanie zapłaty. Przestraszony sołtys odpowiedział, że w stodole jest schowane złoto i trzeba je wyciągnąć. Obaj udali się więc do budynku w towarzystwie kilku miejscowych. Wieśniacy rozproszyli uwagę Kota, po czym pchnęli go widłami w plecy. Wiedźminowi udało się zrobić unik, dzięki czemu zęby ominęły płuca i nie zabiły go. Wściekły, zabił napastników, a następnie pozostałych mieszkańców Dobrowa. Oszczędził tylko Miłkę, gdyż przypominała mu siostrę[1].

Potem udał się do kręgu, gdzie czczono okolicznych bożków, by odpocząć[1].

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Do wioski dotarł Geralt z Rivii, który również zainteresował się zleceniem. Udało mu się porozmawiać z Miłką, dzięki czemu wytropił Gaetana w lesie. Zapytany o powód wymordowania wieśniaków, opowiedział swoją historię. Pod naciskiem Białego Wilka przyznał się, że zareagował zbyt agresywnie, ale nie zamierzał opowiadać o innych konfliktach ze zleceniodawcami.

Geralt oddał Kotu medalion, wspominając własne doświadczenia z Blaviken. Gaetan dał mu klucz do swojej skrytki w ramach podziękowania.

Geralt kazał Kotu walczyć, lecz ten poprosił o możliwość wypicia Jaskółki w celu wyrównania szans.

Gaetan wytknął przeciwnikowi głupotę, po czym oślepił go Samumem. Mimo to Wilk zabił go i zabrał jego miecze.

Ranny Gaetan nie był w stanie pokonać przeciwnika. Wilk zabił go i zabrał jego miecze.

Powiązane zadania

Ciekawostki

  • Jeśli Geralt ma na sobie zbroję Cechu Kota, Gaetan to skomentuje słowami: „No, proszę, co my tu mamy... Zbroja Kota, a medalion Wilka. Jakiś mieszaniec?”.

Galeria

Uwagi

  1. Zgodnie z datowaniem książkowym – wg datowania stosowanego w grach jest to rok 1272.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Wiedźmin 3: Dziki Gon
  2. List do Gaetana
  3. Wiedźmin 3: Serca z Kamienia