Hobbs Pankiera – zamożny kupiec z Wyzimy Handlowej, ojciec Rozalindy.

W akcie III Jaskier zapytany o sposób, w jaki dostał się do miasta, opowie, że zawdzięczał to przyjaźni z Hobbsem, który załatwił mu glejt do Wyzimy Handlowej. Rozwinięcie opowieści nastąpi, gdy Geralt podejmie się wykonania zadania "Lutnia Jaskra". Okaże się, że trubadur nawiązał płomienny romans z Rozalindą i razem z nią został przyłapany w niedwuznacznej sytuacji, przez co Jaskier stracił u niego względy.

Po wejściu do domu Pankierów wiedźmin skonfrontuje się z gniewem Hobbsa. Aby móc pójść na górę do jego córki, Geralt będzie musiał:

  • zapłacić mu około 22 orenów, które ten przyjmie jako "odszkodowanie za straty moralne"
  • urządzić z nim walkę na pięści; to rozwiązanie jest bardziej opłacalne, zwłaszcza, że Hobbs Pankiera to niezwykle słaby przeciwnik; w przypadku przegranej wiedźmin zostanie wyrzucony z domu, ale będzie mógł tam wrócić.

Niezależnie od powyższych wyborów kupiec wyjdzie z domu, informując wcześniej bohatera o położeniu lutni w skrzyni na górze. Rozalinda będzie również zatroskana o stan ojca po "przekonaniu go" do ustąpienia, ale nie wpłynie to w ogóle na akcję.