FANDOM

Aenyeweddien (st. „Dziecię ognia”) zwana Iskrą – członkini Szczurów, elfka wygnana ze swojej ojczyzny.

Charakterystyka

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Iskra miała bujne, ciemne włosy, wielkie, ciemne oczy, wąskie wargi i drobne, elfie zęby. Ubrana w wiśniowy kaftan z brokatowym wzorem. Ubierała się kolorowo, zakładała wiele ozdób. Miała diamentowy kolczyk w skrzydełku nosa.

Biografia

Z nieznanego powodu została skazana przez resztę swojej społeczności na banicję. Pośrednio był to dla niej wyrok śmierci, ponieważ samotna elfka musi zginąć, jeśli nie znajdzie towarzysza. Znalazła jednak sprzymierzeńca, którym był Giselher. Uratowała go po tym, jak został zraniony przez Leśne Elfy. Później razem wędrowali i sypiali ze sobą. Swoich przyszłych towarzyszy broni po raz pierwszy spotkali na obchodach święta Lammas w jednej z wiosek w Geso. Przyszli bandyci łatwo dostrzegli siebie nawzajem w rozbawionym tłumie, ponieważ wszystkich ich łączyło zamiłowanie do fantazyjnego stroju, zrabowanych błyskotek, pięknych koni oraz nieodpinanych do tańca mieczy. Wyróżniali się arogancją, butą, pewnością siebie, gwałtownością i pogardą dla innych. Założyli bandę rozbójników, a Giselher został jej hersztem. Nazwali się Szczurami. Razem rabowali i mordowali, głównie dla własnej przyjemności. Początkowo byli ignorowani przez nilfgaardzkich prefektów, potem jednak donosy o ich okrucieństwie i rabunkach na olbrzymią skalę zaniepokoiły dowództwo. Prefekci wyznaczyli wysoką nagrodę za schwytanie bandytów, i wielu ludzi pokusiło się na nilfgaardzkie złoto. Mimo to banda nigdy nie dała się złapać.

Po pierwszym spotkaniu z Falką, Iskra początkowo miała dziewczynkę za słabą i niezaradną, ponieważ ta bała się zabijać. Po dłuższym pobycie w kompanii Ciri wyzbyła się jednak litości i współczucia, przez co stała się zaufaną towarzyszką Szczurów. Zarówno Aenyeweddien, jak i Falka biegle walczyły i doskonale radziły sobie w tańcu. Były oddanymi sojuszniczkami.

Jak reszta Szczurów (z wyjątkiem Falki), Iskra zginęła z rąk Bonharta w osadzie Zazdrość.