FANDOM

To, kiedy umrzemy, jest zapisane w gwiazdach. Mój dzień jeszcze nie nadszedł.Calveit o śmierci[1]

Jan Calveit – cesarz Nilfgaardu, następca Morvrana Voorhisa.

Charakterystyka

Cesarz Calveit interesował się nauką, w tym astrologią i medycyną. Wierzył w przepowiednie oparte na ciałach niebieskich, twierdził, że śmierć jest zapisana w gwiazdach. Był na tyle pewny przeznaczenia, że obserwując bitwy na polowym krześle na skraju pola walki, nie wstawał z niego nawet wtedy, gdy wokół padały płonące strzały lub głazy wyrzucone przez katapulty[1].

Twarz Calveita przecinała głęboka, biegnąca na ukos blizna, będąca swojego rodzaju przypomnieniem o przeszłości w dywizji Magne i akcji z nomadami, z której cało wyszedł jedynie Calveit. Cesarz nie chciał, mimo ofert czarodziejów, usunąć znamienia, ponieważ uznał je za konsekwencje swojego błędu, o którym chciał pamiętać[1].

Biografia

Panowanie

Wstąpił na tron przed 1301 rokiem. Zaczął proces zwalniania z więzień i rehabilitowania przeciwników Morvrana Voorhisa, a jednocześnie zwolenników cesarza Emhyra, w tym Petera Evertsena[2].

Jego doradcą był Dominik Bombastus Houvenaghel, zmarły w 1301 roku. Zrehabilitował Petera Eversena w 1328 roku. Opis jego dalszych rządów nie jest znany[3].

Gry

Młodość

Za młodych lat Calveit odbywał służbę w dywizji Magne na wschodniej granicy Cesarstwa. Jako jedyny przeżył wypad na nomadów z pustyni Korath[1].

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Jan Calveit.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana
  2. Czas pogardy
  3. Wieża Jaskółki