FANDOM

Kikimora – stwór żyjący na bagnach, polujący w podobny sposób jak wipper.

Opis

Kikimory żyją w rojach o ściśle określonej hierarchi społecznej, podobnej do hierarchi w mrowiskach. Przywódcą roju jest królowa, która składa jaja. Karmią ją kikimory robotnice, a jej ochroną zajmują się kikimory wojownicy.

Wiedźmin

W grze Wiedźmin istnieją trzy rodzaje kikimor:

Wiedźmin 3: Krew i Wino

W grze Wiedźmin 3: Krew i Wino istnieją dwa rodzaje kikimor:

Ciekawostki

  • Kikimora z mitologii słowiańskiej to szkodliwy demon domowy znany z wierzeń ruskich, wywodzący się według wierzeń z duszy niechrzczeńca, dziecka martwo urodzonego lub wyklętego przez rodziców. Wyobrażono sobie kikimore jako maleńka niewidoczna kobietkę, za dnia przebywająca w piwnicy, wrogo nastawiona do ludzi głównie mężczyzn, nocą niepokojąca dzieci i plączą przędze, choć przędzenie i haftowanie są jej ulubionym zajęciem. Rozlegające się w domu odgłosy jej przędzenia, wieszcza nieszczęście. Szkodziła też zwierzęta, szczególnie kurom które uchronić od niej miało zawieszenie w kurniku amuletu o kształcie podobnym do grzęd kurzych. Uważano ją niekiedy za żonę domowego. Nazwę jej Bruckner tłumaczy jako “zmora o nieokreślonej twarzy” Kikimorą w Polsce na terenach gdzie z końcem XIX i początkiem XX w stacjonowały wojska carskie nazywano tezzmorę.

Galeria

Przypisy

  1. Mniejsze zło