FANDOM

Kościany Poker – gra znana na całym świecie, szczególnie popularna w Temerii.

Zasady ogólne

Każdy gracz posiada pudełko z pięcioma tradycyjnymi kośćmi, wysokość zakładu zależy od doświadczenia graczy. Celem gry jest uzyskanie jak najwyższego układu oraz zwycięstwo w dwóch rundach na trzy możliwe.

  • Zarabiaj pieniądze grając w kościanego pokera.
  • Ustal swoją stawkę oraz kliknij „rzuć kośćmi”. Podnieś swoją stawkę i rzuć kośćmi raz jeszcze. Gracz z najwyższym wynikiem wygrywa.
  • Wskazówka: niektóre postacie wymagają, by zagrać z nimi dodatkową rundę.

Znaczenie układów kości

Poker rank0 Nic – pięć nie tworzących żadnego układu oczek.
Poker rank1 Para – dwie kości o tej samej liczbie oczek.
Poker rank2 Dwie Pary – dwie pary kości, o tej samej liczbie oczek.
Poker rank3 Trójka – trzy kości o tej samej liczbie oczek.
Poker rank6 Mały Strit – kości pokazujące wartości od 1 do 5, po kolei.
Poker rank6 Duży Strit – kości pokazujące wartości od 2 do 6, po kolei.
Poker rank4 Full – jedna para i trójka.
Poker rank5 Kareta – cztery kości o tej samej liczbie oczek.
Poker rank7 Poker – pięć kości o tej samej liczbie oczek.

W przypadku takich samych układów kości u obu graczy naraz wyższe wartości kości przeważają, np. jeśli masz dwie trójki, a twój przeciwnik dwie czwórki, on wygrywa. Pozostałe kości mogą być brane pod uwagę, jeżeli obaj gracze mają takie same układy z takimi samymi kośćmi, np. ty i przeciwnik macie po cztery szóstki, jednak ty masz trójkę jako piątą kość a twój przeciwnik jedynkę — ty wygrywasz. Tak więc remisy występują w bardzo rzadkich przypadkach, tylko wtedy, gdy obaj gracze mają pięć identycznych kości. Takie sytuacje wymagają dodatkowej rundy.

Gra

Pojedyncza gra zawiera 2 do 4 rundy, za to pojedyncza runda 2 rzuty. Geralt zawsze rozpoczyna rundę i jako pierwszy rzuca kośćmi. Pomiędzy rundami bazujesz na początkowej stawce oraz jeśli ty i twój przeciwnik możecie sobie na to pozwolić, macie możliwość podniesienia kwoty. To daje znacznie więcej pieniędzy zwycięzcy na koniec gry. Po tym, jak Geralt zdecyduje, czy podnosi stawkę, czy nie, przeciwnik może spasować (poddać się), zaakceptować albo podnieść zakład. Zasady podnoszenia kwoty są takie same jak w rundzie licytacji. Spasowanie gracza kończy daną rundę utratą punktu przez poddającego się uczestnika. Remisy są możliwe i nie mają żadnych konsekwencji, z wyjątkiem okazji do podniesienia stawki i rozegrania dodatkowej rundy. Zwycięzcą jest gracz z lepszym wynikiem z obu rund oraz zgarnia on całą pulę.

Zadania

Ciekawostki

  • W edycji rozszerzonej sztuczna inteligencja przeciwników została znacznie powiększona. Poprzednio popełniali oni naprawdę absurdalne błędy. Zostało to naprawione.
  • Niektórzy przeciwnicy posiadają czarne kości do gry.

Galeria