FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy książki w grach CD Projekt RED. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Koniunkcja Sfer – książka występująca w całej trylogii gier o wiedźminie.

W grze komputerowej Wiedźmin

Treść

Adam Nivelle "Kataklizm nazywany Koniunkcją Sfer nastąpił 1500 lat temu. W rezultacie katastrofy wiele obcych stworzeń zostało uwięzionych w naszej rzeczywistości. Reliktami Koniunkcji są na przykład ghule i graveiry, czyli istoty, które nie posiadają własnej niszy ekologicznej.

Elfy twierdzą, że w czasie Koniunkcji do tego świata przywędrowali ludzie. Tuż po tym, jak zniszczyli swój ojczysty świat. Elfy głoszą ponadto, że właśnie wtedy ludzie nauczyli się władać magią.

Wszystko to oczywiście podłe kłamstwa i chorobliwe wymysły nieludzi, którzy posuną się do najgorszych oszczerstw, byleby tylko uzasadnić swoje roszczenia.

Lokacje

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Można ją kupić u Felicji w Vergen i Loc Muinne lub Sambora w Obozie Kaedwen. Dodaje wpis o Koniunkcji Sfer do dziennika.

Treść

O tym magicznym kataklizmie, mającym miejsce około 1500 lat temu, napisano dziesiątki uczonych prac, rozpraw i traktatów. W wyniku tego wydarzenia w naszym świecie pojawiły się niespotykane dotąd gatunki istot, niemających tu swojej niszy ekologicznej. Reliktami przenikania sfer są między innymi graveiry czy ghule, choć elfie podania mówią, że również my, ludzie, jesteśmy przybyszami z tego czasu. Czarodzieje głoszą, że właśnie wówczas ludzkość otrzymała wspaniały dar i zarazem przekleństwo, jakim według nich jest magia.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Książkę można znaleźć w zniszczonym domu Triss w Novigradzie.

Treść

Ludzie nauki mają wiele przywar. Najgorszą bodaj z nich jest skłonność, byto, co proste, opisywał niepotrzebnie skomplikowanymi terminami. które autorowi przydać mają nimb uczoności.

Koniunkcja Star jest świetnym na to przykładem. Te nazwę, tak tajemniczo bram w uszach pospolitego człowieka, można zastąpić prostymi słowami: Zderzenie światów. Pospolitymi słowami można też wytłumaczył to zjawisko tak, byłego istotę zrozumiale nawet dziecko.

Wyobraź sobie, Drogi Czytelniku, że nasz świat to statek, który przemierza wielkie morze. Złego pokładu widać czasem na horyzoncie inne. odlegle stalki—to gwiazdy. Okręty te wiozą różne towary i różne zatopi. Zwykle mima obserwując jedynie przez lunety. Ale raz na kilka tysiącleci na tym kosmicznym morzu występują sztormy tak silne, ze pchają statki ku sobie, ze jeden wpada na drugi. Cześć załogi z jednego statku może przejść na drugi, część towaru może przesypał się z jednej ładowni do drogiej. Kiedy pogoda się uspokaja, statki znów rozłączają się i płyną w swoją stron—na zawsze zmienione.

Tak zwane ,,istoty postkoniunkcyjne., czyli potwory rodzaju ghuli czy bazyliszków, to właśnie pasażerowie innego statku. I my, ludzie, jesteśmy rozbitkami. którzy przywędrowali na ziemie zamieszkane już przez Starsze Rasy z bardzo daleka, wbrew naszej woli. Tu też poznaliśmy magiczne arkana, o istnieniu których wcześniej nie wiedzieliśmy.

Czy Zdarzenie światów nastąpi ponownie? Był może. Czy da się tego uniknął, albo wręcz przeciwnie, przyspieszyć ten kataklizm? Niektórzy uczeni są zdania, że pewni todze mogą posiąść te sztukę. Że rzadkie geny pozwalają im chwycić za ster naszego okrętu i pokierował nim — na bezpieczne wody bądź ku zgubie.