Eliksir Kot — wiedźmiński eliksir, pozwala widzieć w ciemnościach, a także przez ściany i ociosy. Kot jest ponoć pierwszym eliksirem stworzonym specjalne dla wiedźminów. Dzięki temu dekoktowi możliwe jest tropienie bestii w ich siedliskach — ciemnych jaskiniach, ruinach i kryptach. Mikstura modyfikuje gałki oczne i wzmacnia zdolność widzenia w słabym świetle. Aby zapobiec oślepieniu, w pobliżu źródeł mocnego światła źrenice wiedźmina zwężają się automatycznie.

Cykl Wiedźmiński

Dekokt był mieszanką pokrzyku, tojadu i świetlika. Twarz wiedźmina nabierała koloru kredy, a jego źrenice zajmowały całe tęczówki. Mikstura pozwalała widzieć w całkowitych ciemnościach. Faza działania eliksiru była sygnalizowana przez zawroty głowy, towarzyszącym adaptacji wzroku do ciemności.

Wiedźmin

Kot jest ponoć pierwszym eliksirem stworzonym specjalne dla wiedźminów. Dzięki Kotowi możliwe jest tropienie bestii w ich siedliskach - ciemnych jaskiniach, ruinach i kryptach. Mikstura modyfikuje gałki oczne i wzmacnia zdolność widzenia w słabym świetle. Aby zapobiec oślepieniu, w pobliżu źródeł mocnego światła źrenice wiedźmina zwężają się automatycznie. Jest to chyba najczęściej wykorzystywany przez wiedźminów eliksir.

Źródło

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Jeden z najczęściej zażywanych przez wiedźminów eliksirów nazywa się Kot. Po jego wypiciu wiedźmin zaczyna widzieć nawet w całkowitym mroku i nie daje się zaskoczyć nocnym stworzeniom. Eliksir pozwala dostrzec istoty żywe, jak i wykonane z materii nieożywionej, nawet jeśli znajdują się za ścianą.
Eliksir powoduje niewielkie zaburzenia percepcji, skutkiem czego wiedźmin, będący pod jego wpływem, zadaje potworom mniejsze obrażenia minimalne. Skutek uboczny można zniwelować eliksirem Gawron.

Wypicie powoduje niewielkie zatrucie organizmu.

Kota warto zażyć przed wejściem do jaskini lub krypty oraz przed nocną marszrutą przez niebezpieczne tereny.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Geralt ma formułę od początku gry. Wiedźmin może mieć do dwóch eliksirów jednocześnie.

Opis przedmiotu

Umożliwia widzenie w całkowitej ciemności.

Zobacz także