FANDOM

Liga z Hengfors, potocznie zwana Hengfors – zwana także Ligą Niedamira, który stanowi jej przywódcę, króla. Jest to unia personalna łącząca kilka pomniejszych krain leżących na północy, które dawniej stanowiły Marchię Wschodnią Koviru, ale usamodzielniły się za rządów króla Baldwina Thyssena i podzieliły się na kilka księstw i królestw. Połączone przez rzeczonego króla, Niedamira. Stolicą jest miasto Hengfors, leżące w Caingorn.

Ważniejsi obywatele Ligi

Kraje członkowskie

Główne miasta i warownie

Siły zbrojne

FS Żołnierz Caingorn

Żołnierz Ligi

Nie wiadomo jaką armię ma obecnie Liga z Hengfors. Z opowiadania "Granica możliwości" wiadomo, że w Caingorn stacjonowało trzystu pancernych i 1500 zbrojnych, a w Malleore tysiąc tarczowników. Są to jednak dane pochodzące sprzed rozpoczęcia Wojen Północnych.

Religia

Niewiele wiadomo o religi panującej w Lidze. Z komiksu Racja stanu wiadomo, że na zamku Creigiau w księstwie Malleore czczono kult Proroka Lebiody, który napłynął dzięki handlowi z Kovirem. Nie wiadomo jednak, czy religia ta była czczona w całej Lidze.

Gospodarka

Niewiele wiadomo na temat gospodarki Ligi. Jest to kraina górzysta, można więc przypuszczać, że jest tu wydobywany kamień budowlany czy wapień. W Hołopolu hoduje się owce, które dają wełnę, mleko i mięso. Zamek Creigiau w księstwie Malleore jest głównym eksporterem drewna do Koviru.

Ciekawostki