Lofoten – wieś na wyspie Hindarsfjall.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Lofoten to duża i bogata wieś klanu Heymaey. Zostaje ona jednak zrujnowana po ataku Dzikiego Gonu który przybywa tam śladem Ciri, upiorni jeźdźcy zniszczyli większość budynków we wsi i wybili sporą część mieszkańców. Dziewczyna zatrzymała się bowiem w wiosce gdzie zaopiekował się nią lokalny wojownik Skjall. Po masakrze Lofoten odwiedzają wiedźmin Geralt i Yennefer poszukujący przybranej córki. Po zakończeniu zadania Bezimienny do wsi powraca życie, a pozostali przy życiu mieszkańcy odbudowują swoje domy. Wieś posiada jedyną na wyspie saunę i własny cmentarz gdzie grzebie się zmarłych z całego Hindarsfjall. Mieszkańcy wsi to wojownicy, zielarze i kapłanki bogini Freyji.

Wieś położona jest w centralnej części Hindarsfjall, nad jeziorem. Jest to druga największa wieś na wyspie. Prowadzi do niej droga z Larvik, a same Lofoten położone jest blisko Ogrodu Freyji w gaju Hindar.

Opis

Kiedyś bogata i tętniąca życiem wioska, dziś Lofoten jest spustoszoną i rozpadającą się ruiną.

Mieszkańcy

Powiązane zadania

Ciekawostki

  • W Norwegii znajduje się archipelag wysp o nazwie Lofoten. Wiele nazw wsi występujących w grze to nazwy rzeczywistych wiosek z tego archipelagu, takich jak Larvik czy Svorlag.

Galeria