FANDOM

Mój manifest. Życie Jakuba de Aldersberg – książka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Można ją znaleźć w księgarni Markusa. Kopię książki można także zdobyć w dodatku Krew i Wino na Polach turniejowych w namiocie Taillesa.

Powiązane zadania

Treść

Przyczyny, dla których Jakub de Aldersberg został wybrany Wielkim Mistrzem pozostają tajemnicą. Zakon Białej Róży przechodził w tamtych czasach kryzys i chylił się ku upadkowi, więc można spodziewać się, że bracia oczekiwali na jego czele człowieka zdecydowanego, z wyrazistą wizją. De Aldersberg był właśnie kimś takim. Jedną z jego pierwszych decyzji była zmiana nazwy bractwa, na Zakon Płonącej Róży.

Najbardziej zastanawiające jest jednak, że zakonnicy oraz sam król zdecydowali się zaufać człowiekowi znikąd. Mówiono, że był włóczęgą, wędrownym kaznodzieją, który poruszał tłumy przemowami wymierzonymi w nieludzi. Powiadano, że potrafił czynić cuda i ukazywał swoim wiernym wizje zagłady w Białym Zimnie. Z pewnością był człowiekiem charyzmatycznym, przywiązanym do wpojonych mu zasad, które starał się wpoić innym.

Czy rzeczywiście był Źródłem? Czy faktycznie został obdarzony dzikim talentem magicznym? Tego nie nie będziemy pewni nigdy.