FANDOM

Akerspaark, mój ojciec, chciał to ukryć. W Maecht ludzie są zabobonni, czary i klątwy w rodzinie królewskiej mogłyby się okazać fatalne dla dynastii. Duny[1]
Maecht – niewielkie państwo na południu, podległe Nilfgaardowi.

Historia

Podbój

Dawniej Maecht było niezależnym państewkiem. Zostało ono jednak podbite przez cesarstwo Nilfgaardu. W Maecht utrzymywane były jednak dalej pozory swobody. Król wybierany był dalej na zasadzie wolnej elekcji, jednak w rzeczywistości wybór był zgodny z wolą cesarza[1]. Przez długi czas władzę nad państwem sprawował król Akerspaark, który spłodził wielu potomków. Za syna tegoż króla podawał się również Duny, gdy przybył do Cintry[2].

Powstanie prowincji

Gdy na terenach prowincji cesarstwa wybuchło powstanie, część szlachty uznała je za szansę na odzyskanie niezależności. Powstanie zostało jednak stłumione a do grodu Thurn, którego władcy wspomagali mieszkańców wysłano osławionych pacyfikatorów z Gemmery. Ludność w pośpiechu opuszczała miasto, obawiając się nadchodzącej śmierci. Podczas ucieczki zagubiła się córka nie żyjącego już powstańczego szlachcica, Mistle[1].

Późniejsze losy

Kilka lat później na terenie Maecht i innych nilfgaardzkich prowincji grasowała szajka znana jako Szczury[1]. Maecht nie próbowało już jednak odzyskać niepodległości, jako, że potencjalnych powstańców odstraszały od zamiarów wisielce wiszące przy drogach[1]. Maecht nawiązało także relacje handlowe z innymi prowincjami i wasalami Nilfgaardu, takimi jak Toussaint[3].

Położenie

Granicę od strony północnej, pomiędzy Maecht oraz Metinną jest rzeka Sylte. Na wschód leży Geso, oddzielone od Maecht Veldą, a na południe leży Ebbing. Ziemie te mają dostęp do morza od strony zachodniej[1]. Leży ono, tak jak inne prowincje cesarstwa na południe od gór Amell[4].

Heraldyka

H W3 Maecht

Znani obywatele

Królowie oraz władcy

Dzieci Akerspaarka

Inni mieszkańcy Maecht

Osoby powiązane z państwem

Miasta i warownie

Wsie

Kultura i nauka

Społeczeństwo Maecht jest dosyć przesądne i zabobonne[2]. Królów i władców wybiera się tam na drodze elekcji, chociaż tak naprawdę to cesarz Nilfgaardu decyduje o tym kto zostanie królem[1].

Maechtańska szlachta mieszka w warowniach. Korzystają oni z luksusów i atrakcji takich jak lektyki i kolorowe stroje[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Czas pogardy
  2. 2,0 2,1 Kwestia ceny
  3. Pani jeziora
  4. Krew elfów