Czarodziejka zawsze działa. Źle czy dobrze, okaże się później. Ale trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę. Wierz mi malutka, żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się.Laux-Antille do Cirilli w Gors Velen[1]

Margarita Laux-Antilleczarodziejka, rektorka Aretuzy, członkini Loży Czarodziejek, wnuczka słynnej Ilony Laux-Antille, bliska przyjaciółka Yennefer, była kochanka Larsa, autorka kilku nieznanych z nazwy książek.

Charakterystyka

Czarodziejka była jasnowłosą, wysoką kobietą o niezwykle pięknym ciele.

Nie interesowała się polityką, tylko dobrem szkoły, dlatego w Loży pełniła funkcję dekoracyjną.

Zdolności magiczne

Laux-Antille szkoliła się pod okiem Arcymistrzyni de Vries. Była doświadczoną czarodziejką i rektorką adeptek w Aretuzie.

Rzucając zaklęcie teleprojekcyjne na zamku Montecalvo, jako jedyna z czarodziejek nie zaznała zmęczenia.

Biografia

Po Pierwszej Wojnie

Związała się z żonatym mężczyzną, Larsem. Ich związek trwał 4 lata, do 1267. Po zakończeniu związku Yennefer i Geralta, gościła w Vengerbergu u czarodziejki.

Przed bankietem

Najprawdopodobniej pod koniec czerwca, kilka dni przed zjazdem czarodziejów, Tissaia de Vries przyjechała do Gors Velen, gdzie wynajęła mieszkanie w Srebrnej Czapli. Adeptki z Aretuzy były akurat przesiedlane do Loxii, więc Laux-Antille została zaproszona przez swoją mistrzynię do dzielenia z nią apartamentu.

Podczas jednej z przechadzek po Gors Velen z Tissaią de Vries spotkały Cirillę. Nie wiedziały kim jest, Tissaia uznała, że była jedną z jej uczennic. Po bezczelnej odpowiedzi Ciri, została sparaliżowana zaklęciem. Sprawa się później rozwiązała. Margarita zaprosiła Yennefer do Srebrnej Czapli.

Przewrót na Thanedd

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Czarodziejka nie szła na bankiet, ponieważ nie chciała pokazywać się bez jej ukochanego, Larsa. Przesiadywała w Loxii ze swoimi adeptkami.

Po wydarzeniach w Garstangu Yennefer kazała Ciri oddać się jej pod opiekę.

Członkostwo w Loży

Kiedy odbyło się głosowanie w sprawie odwiedzin Geralta przez Ciri, ta opowiedziała się za Jaskółką. 

Gry

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Działania redańskich łówców czarownic dotarły w końcu do Aretuzy, skąd Margarita uciekła w towarzystwie kilku najbardziej obiecujących uczennic. Grupka ta liczyła na pomoc Triss Merigold. Miała ona pomóc im w przedostaniu się do bezpiecznego Koviru. Do spotkania z Triss nigdy nie doszło, zaś rektorka i jej podopieczne trafiły w redańskie ręce. Łowcy czarownic spalili na stosie niemal wszystkie uciekinierki, zaś Radowid osobiście rozkazał, by Rita zginęła jako ostatnia. Tak się jednak nie stało, dzięki akcji Yennefer i Geralta. Biały Wilk uwolnił Margaritę i odsyła ją w bezpieczne miejsce. Liczne urazy zostały opatrzone przez elfa Avallac'ha, który rzucił zaklęcie przyspieszające regenerację tkanek. Blondwłosa czarodziejka dołączyła do swoich dawnych koleżanek z Loży i wspomagała obronę Ciri na Skellige, w zamian za obietnicę cesarskiej amnestii oraz możliwości bezpiecznego osiedlenia się w Nilfgaardzie.

Ciekawostki

  • Jej autentyczny portret cudem ocalał po pożarze na Thanedd.
  • W drugiej części gry Cynthia stwierdziła, że Rita dbała tylko o swoją szkołę oraz dawno straciła zapał do magii, bo była znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów.
  • We wcześniejszej wersji scenariusza trzeciej części gry, Geralt i Triss porywali Mengego. Później można było go wymienić na skarb Dijkstry bądź Margaritę. W przypadku wybrania pierwszej opcji wiedźmin musiał siłą odbić czarodziejkę z więzienia.
  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer.

Galeria

Uwagi

Linki zewnętrzne

Gwent icon.png Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Margarita z Aretuzy.