FANDOM

Marta – jedna z przeklętych zamieszkujących dom ze szkła, niegdyś żona Jakuba.

Biografia

Gdy Marta była dzieckiem, sprzedawała wypieki w swojej rodzinnej wiosce, już wtedy śledził ją Jakub. Gdy zaczęła dorastać, Jakub zakochał się w niej, jednak bez wzajemności. Nie miało to jednak znaczenia gdyż ojciec Marty sprzedał ją Jakubowi za dwadzieścia jeden srebrników i siedem lisich skór. Marta nie kochała Jakuba, jednak jemu to nie przeszkadzało przychodził do niej w nocy a gdy Marta protestowała, bił ją mimo to nazywał ich relacje miłością. Niedługo po ślubie Marta poznała kowala imieniem Talton,  w którym zakochała się od pierwszego wejrzenia. Miała z nim romans, który trwał trzy tygodnie, dopóki nie zostali złapani przez Jakuba, który w gniewie natychmiastowo zabił Taltona, a kilka dni później Martę, ta zdążyła go jednak przekląć na chwile przed śmiercią. Od tego czasu Jakub opowiadał ludziom historię, w której Marta i Jakub podróżowali przez niebezpieczną krainę, gdzie napotkali bruxy, które złapały Martę i przemieniły ją w jedną z nich.

Ze względu na klątwę Marta nie umarła lecz trafiła do domu ze szkła gdzie starała się sprowadzić Jakuba między innymi przy pomocy słowików. Nieświadomie pomógł jej w tym jednak Geralt z Rivii który podróżując z Jakubem wybrał drogę przez Czarny Las. Marta ugościła Jakuba w domu nie odzywając się do niego ani słowem i komunikując się tylko poprzez witraże. Gdy w końcu osobiście spotkała Geralta zleciła mu zabicie Jakuba, ten jednak odmówił więc nakłoniła do tego leszego, który spełnił jej prośbę.