FANDOM

Medell – król Temerii, syn królowej Bienvenu La Louve i Hugona z Rivii, mąż Sancii z Sodden córki księcia Sodden Gutrama. Ojciec króla Foltesta i Addy Temerskej, a także dziadek Addy Białej oraz Bussyego i Anais La Valettów.

Biografia

Wczesne Życie

Medell urodził się około 1200 roku, jako jedyny syn i ogólnie jedyne dziecko królowej Bienvenu La Louve i jej drugiego małżonka Hugona z Rivii, co sprawiło, że Medell stał się bezpośrednim następcą tronu. Medell nie darzył swego ojca ciepłymi uczuciami, nie szanował go ze względu na jego rzeczywistą pozycję, gdyż o Hugonie i Bienvenu krążyły nieprzyzwoite plotki, jakoby lubująca się w rozkoszach królowa, cały czas zmuszała swego męża do stosunku, przez co ten był wykończony po nocnych igraszkach i przemęczony.

Panowanie

Medell wstąpił na tron po śmierci swojej matki, jego panowanie okazała się dla Temerii raczej marne. Medell nie był zbyt umiejętnym monarchą i wdał się w konflikt z Aedirn, Virfurilem, konflikt był spowodowany najpewniej tarciami granicznym i chęcią kontroli większego obszaru bogatej Doliny Pontaru. Wojna temersko-aedirnska zakończyła się porażką Medella. Temeria utraciła na korzyść Virfuila ogromne połacie ziemi, kontrolowaną przez Temerie Dolinę Pontaru razem z potężną twierdzą Hagge. Po tej przegranej pozycja Temerii znacznie osłabła, wypchnięta poza granicę Doliny Pontaru.

Medell był żonaty z Sancią z Sodden, córki księcia Sodden Gutrama. Razem z nią miał dwoje dzieci - Foltesta i Addę. Medell zmarł w 1238 roku[potrzebny przypis], po jego śmierci nowym królem w Wyzimie został jego syn Foltest.