FANDOM

Nie umiem rachować tak dobrze, jak ty. Czytać ni pisać w ogóle nie umiem. Jestem głupia, prosta dziewucha ze wsi. Żadna dla ciebie kompania. Ni druh do gadki.Maria Barring o sobie[1]
Maria Barring, znana jako Milva (ze st. Kania), przez elfy zwana Mear'ya (elfia transkrypcja imienia Maria), potem Sor'ca (ze st. Siostra) – łuczniczka pochodząca z Górnego Sodden, jedna z niewielu osób tolerowanych w Brokilonie, kompanka Geralta.

Charakterystyka

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Maria Barring miała płowe włosy. Podczas żałoby po poronieniu nosiła warkocz, który później ucięła. Była wysoka, smukła i dobrze zbudowana.

Była uparta i nieufna, ale bardzo lojalna. Lubiła podkreślać swoją wolność i niezależność. Miała dość specyficzny sposób mówienia, używała również wielu archaicznych wyrażeń.

Doskonale umiała strzelać z łuku i jeździć konno. Nie posiadała tak podstawowych umiejętności jak czytanie i pisanie, ale zupełnie się tym nie przejmowała.

Biografia

Przewodziła czterem fikcyjnym wyprawom przeciwko driadom, mającym na celu zredukowanie ilości chętnych do takich wypraw. Gdy jej działalność została odkryta, znikła.

W czasie II wojny z Nilfgaardem przeprowadzała do Brokilonu rozbite komanda Scoia'tael. Wtedy też zaszła w ciążę z jednym z elfów.

Podczas pobytu w Brokilonie poznała Geralta, dla którego prowadziła zwiad w celu zdobycia informacji o Ciri. Kiedy wiedźmin wyruszył na wyprawę, Milva ukradkiem podążała za nim. Ujawniła się dopiero, pomagając mu w walce z havekarami. Z początku była sceptyczna co do wyprawy; plan uwolnienia Ciri wydawał jej się być bez sensu. Po jakimś czasie przekonała się do wędrówki i stała się zaufaną towarzyszką Geralta.

Kiedy razem z Zoltanem Chivayem prowadzili uratowane kobiety i dzieci do bezpiecznego miejsca, Maria Barring woziła na łęku i najprawdopodobniej opiekowała się jednym z dzieci - opisanym jako dziewczynka z warkoczykami.

Podczas przeprawy w stronę Jarugi wyszło na jaw, że dziewczyna jest w ciąży. Poroniła dziecko podczas Bitwy o most na Jarudze.

Kiedy dowiedziała się, że Regis jest wampirem, przez jakiś czas sprawdzała, czy nie ma na szyi śladów ukąszeń.

Podczas pobytu w Touussaint spędzała dużo czasu z niejakim baronem Amadisem de Trastamara. Po jakimś czasie myśliwy oświadczył jej się, ale Milva nie chciała za niego wyjść. Po tym incydencie przez dłuższy czas była w podłym humorze.

Zginęła jako pierwsza z drużyny na zamku Stygga postrzelona przez łucznika w brzuch. Tuż przed śmiercią ujrzała swego ojca, który uczył ją strzelać z łuku.

Ciekawostki

  • Angoulême nazywała ją „ciotką”, co bardzo irytowało łuczniczkę.
  • Gdy była nastolatką, molestował ją ojczym, było to jednym z powodów ucieczki Milvy z domu.
  • Nie wiedziała, który z dwóch elfów jest ojcem jej dziecka.
  • Podczas bitwy o most na Jarudze poroniła, jej życie uratował Regis.
  • Łuk Milvy kosztował czterysta novigradzkich koron. Nie posiadając takiej sumy, Milva na targu poświęciła swój zerrikański zefhar, pęk sobolowych łupieży, przecudnej roboty elfi medalionik i koralową kameę wianuszku rzecznych pereł.
  • Jaskier zobaczył warkocz Milvy, gdy wkładał Yennefer do łodzi wiodącą na Wyspę Jabłoni.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Milva.