FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy Szczurzycy. Zobacz też: Jemioła.

Mistle (st. jemiołuszka) – członkini Szczurów.

Wygląd

Mistle miała krótko ostrzyżone włosy koloru słomy i długie nogi, była wysoka. Ubrana w czerwony kubrak, pod którym nosiła białą koronkową bluzkę i wysokie lśniące buty powyżej kolan. Nosiła rozmaite ozdoby, między innymi naszyjniki i bransolety z brylantami. Na wewnętrznej stronie uda miała tatuaż w kształcie pąsowej róży.

Biografia

Mistle pochodziła z bogatej szlacheckiej rodziny z Thurn. Jej ojciec, wasal księcia Rudigera, zaginął na wojnie bez wieści. Kiedy ludność Thurn uciekała z miasta na wieść o nadciągających Pacyfikatorach z Gemmery, rodzina Mistle również uciekała. Dziewczyna zgubiła się wówczas w spanikowanym tłumie. Nie była w stanie dotrzymać kroku uciekinierom i została w tyle. Po trzech dniach tułaczki wpadła w łapy łowców ludzi. Ciągnęli ją za sobą, dopóki w dolinie rzeki Veldy nie zostali rozgromieni przez nilfgaardzkich maruderów. Nilfgaardczycy zabili wszystkich łowców i niewolników płci męskiej. Oszczędzono tylko dziewczęta.

Mistle była jedyną z nich, która przeżyła gwałt. Po tym zdarzeniu dziewczyna została uratowana przez Asse - syna wiejskiego kowala, tropiącego Nilgaardczyków od trzech dni, chcącego się zemścić za to, co maruderzy zrobili z jego ojcem, matką i siostrami. Wędrowali razem przez jakiś czas. Po raz pierwszy członków swojej przyszłej bandy spotkali w jednej z wiosek w Geso, podczas obchodów święta Lammas. Przyszli bandyci łatwo dostrzegli siebie nawzajem w rozbawionym tłumie, ponieważ wszystkich ich łączyło zamiłowanie do fantazyjnego stroju, zrabowanych błyskotek, pięknych koni oraz nieodpinanych do tańca mieczy. Wyróżniali się arogancją, butą, pewnością siebie, gwałtownością i pogardą dla innych. Założyli bandę rozbójników, a Giselher został jej hersztem. Nazwali się Szczurami. Razem rabowali i mordowali, głównie dla własnej przyjemności.

Kiedy Kayleigh został pojmany przez Verctę, Mistle razem z pozostałymi Szczurami odbiła go z rąk dowódcy Nissirów. Po raz pierwszy spotkała wówczas Falkę. Potraktowała pobłażliwie strach dziewczynki przed zabijaniem i broniła ją przed Iskrą (elfkę denerwowało to, że Ciri ma opory przed pozbawianiem wrogów życia). Podczas pierwszej nocy pobytu Ciri w bandzie Szczurów Mistle uratowała Falkę przed próbą gwałtu ze strony Kayleigha, a następnie, wykorzystując okazję, sama doprowadziła do zbliżenia z Ciri. Była jedyną postacią w cyklu, z którą Ciri odbywała stosunki seksualne i tworzyła relację romantyczną. Symbolem tego związku były identyczne tatuaże.

Jak reszta Szczurów (z wyjątkiem Falki) zginęła z rąk Bonharta w osadzie Zazdrość.

Ciekawostki

  • W opowiadaniu Coś się kończy, coś się zaczyna, Ciri wspomina Mistle w rozmowie z Geraltem. Z jej słów wynika, że tęskni ona za nią.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, Ciri zostaje zapytana podczas rozmowy w saunie o tatuaż. Może wówczas odpowiedzieć, że "to pamiątka po kimś bliskim". Imię dawnej miłości wiedźminki nie pojawia się jednak ani razu.

Przypisy

  1. Czas pogardy
  2. 2,0 2,1 Wieża Jaskółki
  3. Alfabet Sapkowskiego