FANDOM

Nauka – drugi odcinek serialu Wiedźmin. Odcinek opowiada o nauce Geralta w fortecy Kaer Morhen na wiedźmina i nie jest oparty na żadnym z opowiadań Andrzeja Sapkowskiego.

Streszczenie

Geralt ma około dwudziestu lat, wraz z innymi kandydatami na wiedźminów szkoli się w Kaer Morhen. Nauczyciele go nie lubią i szykanują, gdyż Geralt stosuje podstępne ich zdaniem metody walki. W związku z tym wystawiają go na cięższe i trudniejsze próby niż innych. Geralt inteligentnie omija zastawiane nań pułapki, co jeszcze bardziej rozsierdza wiedźmińskich mistrzów. Wobec pogarszającego się stanu zdrowia kapłana Vesemira coraz silniejszą pozycję w Kaer Morhen zdobywa wiedźmin Sorel. Kiedy stosowane wobec Geralta kary i prześladowania nie pomagają, Sorel zaczyna knuć spisek na życie młodego wiedźmina. Nieświadomy niczego Geralt zakochuje się w wiedźmince Adeli, tej samej, której uratował życie jako dziecko. Krótki acz intensywny romans szybko się jednak kończy, ponieważ Adela wiedząc że wiedźminka nie może ulegać porywom uczuć odjeżdża. Gdy nadchodzi czas egzaminu kończącego naukę w Kaer Morhen Geralt w wyniku intrygi Sorela musi stanąć do nierównej walki ze sławnym mistrzem miecza Thornwaldem[1].

Obsada

Niezgodności z książkami Sapkowskiego

  • Vesemir w serialu umiera, zaś w sadze żyje i przebywa w Kaer Morhen.
  • W książkach nie ma żadnych informacji na temat kobiet - wiedźminek. Jedyną opisaną (i prawdopodobnie występującą) była Ciri, która nawet nie przeszła próby traw.

Przypisy

  1. Opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl.
  2. W odcinku 2 nie występuje w czołówce.