FANDOM

Nazairnilfgaardzka prowincja[1][2][3] leżąca na południe od Gór Amell[3].

Od północy Nazair graniczy z Królestwem Cintry, granicę wyznacza Dolina Marnadal[4]. Państwo graniczy również z Mil Trachta – pojezierzem w Metinnie oraz prawdopodobnie z Mag Turga[4].

Historia

Z niepodległego Nazairu pochodziła królowa Cintry Becca, która związała się z Cerbinem - założycielem cintryjskiej dynastii. Mieli wiele dzieci, tron odziedziczył pierworodny syn Correl[2].

W latach 1197-1209 Cintra rządzona przez króla Corbetta popsuła sobie stosunki z Nazairem[2].

Około 1232 roku Nazair siał spustoszenie na południu Cintry paląc wsie. Królowa Calanthe, rządząca wówczas rok, wystąpiła Nazairczykom naprzeciw. Doszło do bitwy pod Chociebużem, w której zginęło 3 tys. ludzi. Calanthe zyskała po bitwie przydomek Lwicy z Cintry[2][5].

Później rozpoczęła się ekspansja cesarstwa Nilfgaardu na północ. W 1239 roku cesarstwo zajęło Ebbing, później Metinnę i Nazair. Państwa utraciły niepodległość[6].

Po 1263 roku i bitwie o Wzgórze Sodden Nazairczycy zorganizowali powstanie, lecz zostało ono zdławione przez młodych nilfgaardzkich oficerów[3].

Geografia

Według Giraldusa Temeriensisa Nazair jest rozległą, acz ubogą krainą. Przed nadejściem Nilfgaardczyków władza królewska rozpościerała się głównie na wybrzeżu. Dalszy teren jest skalisty i pagórkowaty[7].

Znane miasta

Symbole państwowe

Herb

H Nazair H Nazair GW

Herb Nazairu nie został opisany w książkach. Propozycja autorstwa użytkownika SMiki55 przedstawia w polu złotym błękitną różę i została wykonana na podstawie czeskiego pomysłu z książek. Druga propozycja została wykonana na podstawie herbu z gry Wiedźmin: Gra Wyobraźni.

Flaga

Flaga Nazair

Flaga została wykonana na podstawie czeskiego herbu.

Osoby związane z państwem

Kultura

Nazairczycy znani są ze swojego rozbójniczego charakteru. Na wschód od wybrzeża rozpościerał się skalisty teren zamieszkiwany przez klany górali, które toczyły ze sobą nieustanne wojny o bydło i kobiety. Nilfgaardczycy zdołali podporządkować sobie część klanów, ale w Nazairze wciąż są rejony, w które nie zapuszczają się nawet cesarscy żołnierze[7].

Ciekawostki

  • Z Nazairu pochodziły sadzonki niebieskich róż, rosnących na dziedzińcu posiadłości Nivellena[9]

Przypisy

  1. Alfabet Sapkowskiego
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Genealogie
  3. 3,0 3,1 3,2 Krew elfów
  4. 4,0 4,1 Wieża Jaskółki.
  5. Kwestia ceny.
  6. Chrzest ognia.
  7. 7,0 7,1 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  8. The Witcher Role-Playing Game
  9. Ziarno prawdy