FANDOM

F Niebieskie Pasy

Niebieskie pasy – niewielki oddział specjalny królestwa Temerii przeznaczony głównie do walki ze Scoia'tael. Jego kapitanem jest Vernon Roche.

Wszyscy członkowie oddziału zostali osobiście wybrani i wyszkoleni przez Roche'a. W skład jednostki wchodzą tęgie rębajły, specjaliści od przesłuchań czy bezszelestni zwiadowcy, wszyscy gotowi pójść w ogień, jeśli taki będzie rozkaz dowódcy.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Po udanej obławie na zamek La Valettów, Niebieskie Pasy, wraz z swoim dowódcą i wiedźminem Geraltem z Rivii, udają się do Flotsam, w pogoni za królobójcą zjednanym z dowódcą tamtejszego oddziału Scoia'tael - Iorvethem.

Ścieżka Roche'a

W trakcie poszukiwań Królobójcy wychodzą na jaw konszachty Bernarda Loredo z Kaedwen. Roche, zbulwersowany poczynaniem mężczyzny, postanawia go obalić ze stanowiska i planuję obławę na jego rezydencję. Po udanej akcji Niebieskie Pasy opuszczają Flotsam by, niechętnie, stanąć u boku Króla Henselta.

Gdy Geralt leży nieprzytomny po zdjęciu magicznej mgły, a Roche udaje się na spotkanie ze spiskowcami, cały oddział zostaje powieszony z rozkazu Detmolda. Uratuje się tylko Roche przebywający podówczas poza obozem, Ves zgwałcona przez Henselta oraz kilku marynarzy(w tym 3 żołnierzy Roche'a) którzy przebywali na Percivalu.

Ścieżka Iorwetha

Niestety w wyniku braku wsparcia ze strony Geralta, Niebieskie Pasy nie mogły zrealizować planów Vernona Roche'a i tym samym z braku alternatyw musieli szybko opuścić Flotsam.

Vernon pomaga Geraltowi dostać się do obozu Nilfgaardczyków, poprzez skradanie się w obozie Kaedwen bądź poprzez jaskinie ukryte w obozie kurtyzan.

Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

Znani członkowie:

Zadania:

Ciekawostki:

  • Jeden z członków Niebieskich Pasów oświadczył się Triss,
  • Niebieskie Pasy posiadają złą sławę wśród regularnych żołnierzy i cywili,
  • Dzięki misji Na Kacu dowiadujemy się, że każdy członek Niebieskich Pasów ma tatuaż,
  • Według opowiadań Triss, członkowie Niebieskich pasów "znają wszystkie fekalne żarty świata" i "potrafią wybekać tytuł cesarza Nilfgaardu bez wspomagania piwem",
  • Podczas jednej z bitew, czekając w jaskini na odsiecz, członkowie Niebieskich Pasów zmuszeni byli jeść torf by nie umrzeć z głodu,
  • Po jednej ze zwycięskich walk oddział tak się upił, że "zarzygał calusieńkie pole bitwy",
  • Gdy rozejrzymy się w namiocie, pod koniec Aktu II, wśród wisielców nie zobaczymy Fenna, Trzynastki (którego ciężko nie rozpoznać, ze względu na charakterystyczną para-sarmacką fryzurę), oraz Silasa, który nie posiada zarostu (w przeciwieństwie do reszty wisielców w namiocie). Niedopatrzenie czy celowy zabieg twórców?
  • W Ścieżce Rocha cały oddział zostaje powieszony. Można obliczyć że liczebność Niebieskich Pasów to 14 ludzi(w tym Ves i Vernon), co ciekawe wśród powieszonych nie ma Silasa, Trzynastki i Fenna. A obóz przed powieszeniem liczy 20 ludzi.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Niebieskie Pasy.
Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Niebieskie Pasy: Zwiad.