FANDOM

Niedamir – król Caingorn, założyciel i pierwszy władca Ligi z Hengfors. Syn Audoena, mąż Podveyki i ojciec dwóch synów. We wczesnych latach rządów wspomagał go namiestnik Gyllenstiern.

Historia

Na tronie zasiadł w 1252 roku, będąc jeszcze nastolatkiem.[potrzebny przypis]

Młody król Niedamir, zamierzając włączyć Malleore w skład swojego rozwijającego się królestwa, poprosił o rękę księżniczki[1] Podveykę[2] z Malleore. Możni malleorscy, którym nie w smak byłoby ograniczenie ich wpływów, znaleźli stare prawo głoszące, że ręka księżniczki przypadnie jedynie mężczyźnie, który zabije smoka. Pojawienie się w okolicy zielonej smoczycy Myrgtabrakke w 1252[N 1] roku Niedamir uznał za idealną okazję i zorganizował łowy. Wycofał się z nich po ciężkim zranieniu swojego czempiona, Eycka z Denesle, przez Villentretenmertha.[1]

Choć łowy nie odniosły oczekiwanego skutku, Niedamir nie zraził się i zajął Malleore siłą, korzystając z przewagi swojej armii.[1][3] Problemów przysporzyło mu dopiero zajęcie pomiędzy 1253 a 1256 księstwa Creyden, odwiecznego wasala Koviru i Poviss od niedawna pod władzą Esterada Thyssena.

Krótka wojna zakończyła się podpisaniem Czwartego Traktatu Exeterskiego. Jednym z żądań Esterada było wydanie Podveyki za jednego z Thyssenów,[2] niemniej później zapis zmieniono i Podveyka wyszła za Niedamira[3][4] zaś w Thyssenów miało się wżenić potomstwo Niedamira i Podveyki. Podveyka umarła jakiś czas przed 1267[3] – niewykluczone, że z przyczyn nienaturalnych, gdyż sam Niedamir swego czasu publicznie głosił, że potrzebny mu jedynie jej kuper do urodzenia dziedziców, a później można ją otruć.[1]

Galeria

Uwagi

  1. Przy założeniu, że Ciri urodziła się w roku 1251. Jeżeli jej narodziny miały miejsce w 1252 lub 1253, data łowów to odpowiednio 1253 lub 1254.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Granica możliwości
  2. 2,0 2,1 Biały Wilk 3: W tajnej służbie ich królewskich mości
  3. 3,0 3,1 3,2 Krew elfów
  4. The Witcher Role-Playing Game