FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy Czarodziejki Nimue. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Nimue verch Wledyr ap Gwyn, zwana Panią Jeziora lub Łokietkiem – czarodziejka z przyszłości, badaczka historii Ciri i Geralta. Urodzona w wiosce Wyrwa ok. 1360. Mieszkała na wyspie Inis Vitre

Historia

Młode lata i nauka

Pochodziła z wioski Wyrwa (leżącej prawdopodobnie gdzieś na południe od Temerii), z rolniczej rodziny. W młodości była zainteresowana historią znaną z Sagi o wiedźminie, w szczególności dalszymi losami bohaterów. Była zafascynowana tymi opowieściami (uznawanymi w jej czasach za tylko legendy), aż do czasu, gdy została absolwentką jednej z czarodziejskich akademii - Aretuzy. W czasie nauki musiała się wysilać, aby dotrzymać kroku szlachetnie urodzonym adeptkom.

FA Nimue

Pani jeziora; grafika Robert "Blutengel" Łada

Badania

Z braku czasu przestała się interesować końcem opowieści o Ciri, jednak kiedy podczas bliskiego kontaktu fizycznego z nieznanym mężczyzną przypadkiem wpadła na Ciri, która zabłądziła podróżując między wymiarami, postanowiła powrócić do tej historii. W swojej prywatnej wieży zgromadziła wiele obrazów przedstawiających sceny z sagi, a także wszystkie książki, klechdy, bajki, opowieści i legendy traktujące o historii Ciri. Zatrudniła też w roli asystentki, stażystki Condwiramurs Tilly, która z racji swych wieszczych zdolności miała pomóc Nimue.

W 1373, podczas swojej drogi do Aretuzy, zostaje uratowana przez Geralta, co może być snem lub, jak twierdzą niektórzy, jawą, po której została potraktowana znakiem Somne, który powoduje utratę przytomności.

Ciekawostki

  • Nimue pochodziła z plebsu, była czwartą córką wiejskiego stelmacha (rzemieślnika zajmującego się wyrobem wozów i części do nich) Wledyra, pochodziła z wioski Wyrwa, od dziecka interesowała się historiami, baśniami i opowiadaniami o Ciri, Geralcie z Rivii, Yennefer i innych znanych z sagi postaciach.
  • Dostała się do akademii dopiero za drugim podejściem.
  • Nimue była powszechnie znana jako potężna czarodziejka, choć ze względu na swoja pasję wielu innych czarodziejów uważało ją za zwariowaną.
  • Czarodziejka była kobietą o wielkiej ogładzie, rozległej wiedzy z wielu dziedzin, była też znana ze swojej urody i przesadnej wręcz higieny.
  • Posiadała własną wyspę, a także wieżę - zameczek z sześcioma piętrami. Utrzymywała też dwie służące.
  • Nimue cechowała się niewielkim wzrostem, dlatego też była w młodości nazywana Łokietkiem.
  • Kobieta pojawia się także w tomie Chrzest ognia, gdzie ukazana jest jako dziecko.
  • W legendzie o królu Arturze Pani Jeziora miała na imię właśnie Nimue.
  • Pochodzenie imienia Nimue: celtyckie.