FANDOM

Nivellen zwany Kłykaczem albo Wyrodem – syn znanego wielmoży-tyrana, przeklęty przez kapłankę Coram Agh Tera, później odczarowany przez Geralta[1].

Charakterystyka[1]

Będąc dzieckiem Kłykacz był gruby i miał pryszczatą twarz.

Nivellen jako potwór ma kosmaty i olbrzymi łeb z ogromnymi uszami. Jego paszcza jest pełna krzywych kłów, pomiędzy którymi znajduje się długi, czerwony język. Chodzi ubrany w podniszczone, ale z dobrego materiału odzienie z różnymi ozdobami.

Jako człowiek wygląda na młodego, dobrze zbudowanego, przystojnego mężczyznę o bladej cerze.

Biografia[1]

Po sprofanowaniu świątyni kultu Lwiogłowego Pająka został zamieniony przez kapłankę w bestię. Targany gniewem zabił kilku służących, a jego rodzina uciekła z pałacu.

Razem z potwornym obliczem, zyskał podstawowe zdolności magiczne – dom „wypełniał jego rozkazy”. Ratunku upatrywał w „dziewiczym całusie”, który miał uwolnić go od klątwy.

Próby zrzucenia uroku zakończyły się fiaskiem, jednak Nivellen po pewnym czasie przyzwyczaił się do takiego stanu rzeczy i zaczął znajdować w nim zalety.

Kolejną wybranką „potwora” była bruxa Vereena. Wampirzyca telepatycznie zsyłała na Nivellena koszmarne sny, które miały zmienić go w prawdziwie żądną krwi bestię. Plan się nie powiódł, dlatego Vereena postanowiła zabić kochanka. Przy dużej pomocy pół-żywego Nivellena, Geralt przybyły do zamku w 12 lat po wydarzeniach w Mircie, zabił Vereenę, która tuż przed śmiercią wyznała miłość bestii, zrzucając tym samym urok gelibolskiej kapłanki. Nivellen, zamiast odrodzić się jako „grubasek o nalanej, smutnej i pryszczatej twarzy”, powstał jako „"młody, przystojny, potężnie zbudowany mężczyzna o bladej cerze”.

Kobiety Nivellena[1][2]

  • Bezimienna córka pewnego kupca
  • Fenne – „bystra i ćwierkotliwa”
  • Primula – córka zubożałego rycerza
  • Ilka
  • Venimira

Ciekawostki[1]

  • Nivellen posiadał kotkę Żarłoczkę, która przez długi czas była jego jedyną towarzyszką na zamku
  • Ojciec i dziadek Nivellena byli w Nilfgaardzie, najprawdopodobniej na wojnie, lub wyprawie rabunkowej
  • Jego ojciec przywiózł z Assengardu blaszaną wannę, a dziadek sadzonki niebieskich róż z Nazairu
  • Historia Nivellena nawiązuje do baśni Piękna i Bestia

Galeria

Grafiki z książek

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz w samodzielnej wersji GWINTA kartę Nivellen.

Uwagi

  1. Przez pewien czas przeklęty.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Ziarno prawdy
  2. Alfabet Sapkowskiego