FANDOM

W3 SzK SS Ofirska tarcza

Tarcza ofirska

Ofir – odległa kraina za morzami, w której żyją konie w czarne paski (są to prawdopodobnie zebry), tak jak w Zangwebarze. Lokalny język ofirski jest bardzo trudny do nauczenia się dla przeciętnego Nordlinga[2].

Znani Ofirczycy

Władcy Ofiru

Inni

Historia

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Geografia

Ofir leży za morzami na południe od Cesarstwa Nilfgaardu, chociaż niektórzy uczeni w tym Markus Hohlenberg uważają że Ofir od Nilfgaardu nie jest oddzielony morzem a bezkresną nie zdatną do życia pustynią.[4] Ci którzy mieli okazje je zobaczyć Ofir opisywali go jako kraj rozległych stepów, dzikich nie dotkniętą ręką człowieka lasów, niedostępnych szczytów i krystalicznie czystych jezior.

Nie wiadomo zbyt wiele na temat fauny Ofiru żyją tam na pewno konie (także te w paski), tygrysy, kobry, wielbłądy i słonie

Gospodarka

Mimo ogromnej odległości dzielących Ofir i Królestwa Północy, kraje te prowadzą handel drogą morską, głównym towarem eksportowym Ofiru są pożądane wśród nordlingów: jedwabne tkaniny, egzotyczne przyprawy, biżuteria, dywany czy lokalna ceramika oraz ozdobny oręż. W roku 1272 wraz z jedną z ekspedycji badawczo-handlowych do Państw Północy przybył także Zaklinacz słów świadcząc za opłatą swe magiczne usługi.

W trakcie Trzeciej Wojny z Nilfgaardem Radowid sprowadził z Ofiru słonie bojowe a także oddział elitarnych ofirskich wojowników zwanych Nieśmiertelnymi[3].

Kultura i Nauka

Wedle słów kupca z Ofiru, jego ojczyzna jest prawdopodobnie na wyższym stopniu rozwoju cywilizacyjnego nawet niż Nilfgaard, a historia Ofiru naznaczona jest upadłymi imperiami. Ofirczycy znani są również z zaklinania słów przy pomocy run. Fach ten, nie znajdujący odpowiednika na Północy, zajmuje się nie tylko tworzeniem run i glifów, ale również układaniem z nich magicznych słów nadających runom określone działanie. Granica między nauką a religią w Ofirze jest bardzo płynna. Jednym z ważniejszych elementów ofirskiej kultury jest koń. Ofirczycy od najmłodszych lat uczą się jeździć konno, a wyścigi konne są lubianą rozrywką. Zwierzęta te, wedle ofirskiego mitu, są owocem miłości nieba ze stepem i to dzięki koniom człowiek ze słabej istoty stał się władcą świata[1].

Heraldyka

Herb i flaga Ofiru zostały przedstawione w The Witcher Role-Playing Game.

Ciekawostki

  • Ofir to wymieniony w Starym Testamencie obszar lub miasto, skąd król Salomon sprowadzał złoto.
  • Z Ofiru pochodzi szabla Olgierda von EverecaIris.
  • Z punktu widzenia Ofirczyków, mieszkańcy królestw Północy są barbarzyńcami.
  • Sercach z Kamienia możemy zobaczyć, że Ofir i jego mieszkańcy są wyraźnie wzorowani na ludach arabskich, w takim stylu budują też miasta (które możemy zobaczyć w tle, charakterystyczne są wieże z zaokrąglonymi dachami).
  • Dla mieszkańców Ofiru honor jest ważną wartością, podobnie jak odkrywanie nieznanego czy poszerzanie wiedzy o świecie.

Galeria

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Córka Płomienia
  2. Wiedźmin 3: Serca z Kamienia
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana
  4. Wiedźmin: Gra Wyobraźni