FANDOM

People Gramps full

Oress - jedna z trzecioplanowych postaci z przygody "Wiedźminkołaj" do gry komputerowej "Wiedźmin", homoseksualny pacjent Szpitala Proroka Lebiody.

Historia

O jego przeszłości nic nie wiadomo. Był jednym z najstarszych (obok dziadka Innocentego) pacjentów Szpitala. Trafił na wydział psychiatryczny prawdopodobnie ze względu na niczym nieograniczone skłonności do dewiacji seksualnych. Posiadał cukierka nazywanego przez siebie "stonką" - odpowiednika pigułki gwałtu - którą proponował z wielką chęcią różnym napotykanym postaciom. Nie przejmował się nawet tym, że oferował go w samym Szpitalu.

Geralt spotyka go tylko i wyłącznie w Szpitalu Lebiody po wejściu do tego przybytku po zakończeniu zadania "Wejście do szpitala". Podczas rozmowy Oress będzie się starał przekonac Geralta do spożycia "stonki" we właściwy sobie gładki sposób. Zainteresuje się pogłoskami o "wiedźmakach" mówiących o ich chutliwości. Jeżeli Geralt odmówi, wówczas zyska tylko wpis do dziennika o Oressie oraz o tym, że mu odmówił. Przyjęcie stonki spowoduje jednak, iż Geralt upadnie na ziemię niczym po zażyciu fisstechu, straci przytomnośc... i uruchomiony zostanie przerywnik filmowy z kartą seksu Oressa. Po odzyskaniu świadomości wpis do dziennika będzie informował, że po całym zajściu Geralt odczuwał ból w okolicy pośladkowej... na tym się jednak kończy rola Oressa w grze, gdyż nie ma on żadnego wpływu na fabułę przygody.

Ciekawostki

  • Po zakończeniu konwersacji z Oressem (niezależnie od wyboru ścieżki postąpienia ze "stonką") Oress mówi "Cukierki ze stonki polecają się na święta", co jest parodią sloganu reklamowego polskich sieci supermarketów - "Produkty z Biedronki polecają się na święta".
  • Współżycie Oressa i Geralta to jedyna homoseksualna relacja Białego Wilka w całym uniwersum wiedźmińskim - w żadnej książce, filmie, grze, itp. nie miało coś takiego precedensu. Warto jednak zwrócic uwagę, że nie była to relacja homoseksualna w ogóle: w przygodzie "I klątwa, i miłośc, i zdrada" istnieje wątek poboczny romansu Buda Wiosennego z Mężykiem.

Galeria