FANDOM

Oriana – wampirzyca mieszkająca w Beauclair pod przykrywką arystokratki. Pojawia się w DLC Wiedźmin 3: Krew i Wino oraz zwiastunie Pamiętna Noc.

Wiedźmin 3: Krew i Wino

Pierwszy raz Geralt spotyka ją w klubie "Mandragora" podczas poszukiwań cintryjskiego szlachcica zamieszanego w porwanie ukochanej wampira Dettlaffa. Biały Wilk wraz z Anną Henriettą przeprowadza śledztwo w klubie podczas którego dowiaduje się, że Cintryjczyk zabił towarzyszącą mu artystkę, a sam zginął z rąk Oriany. Później wampirzyca udziela wiedźminowi kilku informacji o złodzieju oraz daje mu nóż, którym Cintryjczyk ją zaatakował. Na broni znajdował się herb zamku Dun Tynne, w którym jak się okazało była przetrzymywana ukochana wampira.

Jeżeli wbrew namowom Regisa, Geralt postanowi szukać Ukrytego, to cyrulik powie wiedźminowi, by ten poprosił o pomoc Orianę, która okazuje się wampirzycą. Po drodze do niej Geralt znajduje ciało rycerza Guillauma. Wampirzyca zgadza się pomóc wiedźminowi, jeżeli najpierw pojadą do prowadzonego przez nią sierocińca. Na miejscu okazuje się, że coś zabiło niemal wszystkie sieroty, a ich opiekun uciekł. Rzeźnik z Blaviken odkrywa, że za rzezią stał garkain. Geralt pozbywa się niższego wampira i wraca z głową potwora do sierocińca. Na miejscu wiedźmin widzi, jak wampirzyca pije krew ostatniego pozostałego przy życiu dziecka. Oriana próbuje się tłumaczyć, jednak Geralt postanawia ją zabić. W jej obronie staje dziecko, które przeżyło atak garkaina. Oriana wręczyła Geraltowi klucz do kryjówki Ukrytego. Przed odejściem wiedźmin obiecał wampirzycy, że wróci po nią.

Pamiętna Noc

W3 SS Pamiętna Noc Oriana

Oriana w "Pamiętnej Nocy"

Jakiś czas po wykonaniu zlecenia na Bestię z Beauclair Geralt przyjął zlecenie na wampira, który okazał się Orianą. Kobieta była sprytna, więc zaczęła zwodzić Geralta, po czym przybrała niematerialną postać i zastawiła na niego pułapkę w starej szopie. Między wiedźminem a wampirzycą doszło do ciężkiego starcia, którego Rzeźnik z Blaviken nie przeżyłby, gdyby nie eliksir czarna krew i petarda księżycowy pył. Początkowo Biały Wilk przegrywał walkę, wampirzyca wytrąciła mu z dłoni miecz i dość poważnie raniła. Losy walki zmieniła jednak pokusa potworzycy, która zdecydowała się napić krwi osłabionego wiedźmina, który był jednak pod wpływem silnie toksycznej czarnej krwi. Mikstura strasznie osłabiła Orianę, dzięki czemu Geralt ogłuszył ją znakiem Aard i po podniesieniu miecza szybkim cięciem odciął jej lewą rękę, po czym zadał jeszcze silny cios w klatkę piersiową. Przerażona i konająca z bólu Oriana zaczęła uciekać, jednak Geralt dwoma celnymi strzałami z kuszy zdążył ją powalić i zabić, po czym sam padł z wycieńczenia przy jej ciele. Rano obudził się przy prawie doszczętnie wypalonych przez działanie czarnej krwi zwłokach kobiety. Zabrał trofeum i ruszył do Toussaint po nagrodę.

Wideo

Galeria

Przypisy

  1. https://twitter.com/MTomaszkiewicz/status/973954519146094593 Mateusz Tomaszkiewicz: „In that case, since Geralt killed her in the trailer, you're right that it's better to classify her as a bruxa.”