FANDOM

20px-OOjs_UI_icon_info-progressive.svg.png Ten artykuł dotyczy zadania w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Ostatnie życzenie – zadanie poboczne występujące w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym Geralt wraz z Yennefer wyruszają na poszukiwania dżina, który ma zdjąć z nich życzenie.

Wiedźmin po przepędzeniu Morkvarga z Ogrodu Freyji udał się do karczmy w Larvik, gdzie czekała na niego czarodziejka z nietypową prośbą.

Wpis w dzienniku

Gdy Geralt i Yennefer opuścili ogród Freyji, czarodziejka poprosiła wiedźmina o przysługę. Dało się wyczuć, że to sprawa osobista, ale Yennefer była oszczędna w wyjaśnieniach. Poprosiła Geralta, by spotkał się z nią w wiosce Larvik.

Gdy wiedźmin dotarł w umówione miejsce, Yennefer zdradziła, że ma zamiar pojmać dżinna, by czerpać z niego moc. Brrr, na samą myśl o tym przeszły mnie ciarki! Raz w życiu miałem do czynienia z dżinnem i był to o jeden raz za dużo. Bo trzeba ci wiedzieć, Drogi Czytelniku, że są to istoty bardzo potężne i bywają niemal równie złośliwe.

Geralt zdawał sobie sprawę, że nie ma co odwodzić Yennefer od jej pomysłu, bo jeśli ta się na coś uprze, to nie odpuści, postanowił więc jej pomóc, by ewentualnie uchronić ją przed niebezpieczeństwem. Czarodziejka zdobyła informacje o pewnym badaczu, które całe życie poświęcił zgłębianiu natury dżinnów i zaginął w tajemniczych okolicznościach u wybrzeży Hindarsfjall. Geralt i Yennefer postanowili rozpocząć poszukiwania właśnie od tego miejsca.

Ślady zaprowadziły Geralta i Yennefer z dna morza przy Hindarsfjall wprost na ośnieżony szczyt górujący nad Ard Skellig. Nie zważając na niebezpieczeństwo, wezwali dżinna. Ten jednak nie zamierzał się poddać bez walki i dał im mocny odpór. Wspólnymi siłami wiedźmin czarodziejka zdołali jednak poskromić geniusza powietrza. Gdy zrozumiał, że znalazł się w patowej sytuacji, Yennefer wymogła na nim to, czego chciała — by zdjął z niej i Geralta urok, rzucony kiedyś przez innego dżinna. Zaklęcie sprawiało, że Geralt i Yennefer, mimo oczywistych różnic charakterów, nie mogli bez siebie żyć. Czarodziejka chciała się przekonać, czy jeśli urok przestanie działać, uczucie między nią a Geraltem będzie trwać nadal...

Odrzucenie Yennefer

Prawda okazała się dla Yennefer brutalna, choć czarodziejka taka, jak ona nie daje po sobie poznać, że się nią przejęła. Gdy dżinn rozproszył dawne zaklęcie, Geralt wyznał Yennefer, że nie czuje do niej już tego, co kiedyś. Oboje, z nietęgimi minami, wrócili więc pod Kaer Trolde i każde ruszyło w swoją stronę...

Wyznanie Yennefer miłości

Prawda jej nie rozczarowała. Gdy dżin rozproszył dawne zaklęcie, okazało się, że uczucia między czarodziejką i wiedźminem są tak samo gorące, jak wcześniej. Ach, cóż to za strata dla tych wszystkich pięknych dziewcząt, które miały ochotę zagiąć parol dla Geralta...
Jaskier

Przebieg zadania

Spotkaj się z Yennefer w Larvik.

Geralt po zakończeniu zadania głównego Bezimienny zostaje poproszony przez Yennefer do karczmy w Larvik. Czarodziejka opowiada wiedźminowi o Ypsisie, który był magiem interesującym się dżinami, a także planach schwytania potwora, aby korzystać z jego mocy. Biały Wilk zgadza się jej pomóc.

Udaj się z Yennefer na przystań w Larvik.

Yen wraz z Geraltem udają się na przystań w Larvik, skąd wyruszą na poszukiwania śladów dżina.

Porozmawiaj z Yennefer. Wsiądź na łódź z Yennefer. Wróć na łódkę.

Na miejscu po krótkiej rozmowie wiedźmin wsiada do łódki i wypływa wraz z czarodziejką na wody, aby poszukać jakiegoś tropu potwora.

Przeszukaj dno za pomocą wiedźmińskich zmysłów.

Yennefer zabiera wiedźmina w pierwsze miejsce, gdzie za pomocą wiedźmińskich zmysłów będzie mógł poszukać śladów dżina. Niestety, nie ma tam nic, co mogłoby interesować parę.

W drugim miejscu Biały Wilk również nie znajduje żadnych śladów, które wskazywałby na obecność dżina.

Dopiero w trzecim miejscu, w wielkim kraterze Geralt znajduje połowę pieczęci, z którą wraca na łódź.

Wróć na łódkę i porozmawiaj z Yennefer.

Biały Wilk wraz z pieczęcią wraca na łódkę do Yen, która teleportuje wszystkich do statku na wysokiej górze.

Przeszukaj statek za pomocą wiedźmińskich zmysłów.

Na dolnym pokładzie Geralt zauważa buty oraz ślady krwi, który doprowadzają go do zwłok Amosa Ypsisa, przy których leży druga część pieczęci.

Idź za Yennefer na górny pokład. Poczekaj, aż Yennefer wezwie dżinna.

Dzięki całej pieczęci Yennefer jest w stanie wezwać dżina i skorzystać z jego mocy.

Powstrzymaj dżinna.

Niestety, dżin zmusza czarodziejkę i wiedźmina do walki. Po krótkiej batalii następuje rozmowa z Yennefer. Geralt podczas tej rozmowy może:

  • wyznać miłość czarodziejce (Yennefer zostaje życiową partnerką Geralta),
  • zrezygnować ze związku z Yennefer.

W obu przypadkach zadanie kończy się sukcesem.