FANDOM

Chłopi spod Hołopola chcieli mi kiedyś zapłacić sporą sumkę za zabicie oszluzga. Naprawdę sporą, ładną sumkę... Odmówiłem, bo mi życie bardziej miłe niż złoto. Oszluzg, taka jego mać, to nie byle szysz.Zator, jeden z Rębaczy z Crinfrid[1]
Oszluzg – duży i groźny drakonid.

Charakterystyka

Drakonid szarawej barwy podobny do zielonego smoka, niektóre osobniki osiągają nawet wymiary swojego słynnego kuzyna[1].

Bywa mylony ze smokiem, ponieważ jest latającym gadem. Posiada długi dziób i jeśli spojrzeć na niego oczami mieszkańca naszego świata, to wygląda jak szary pterozaur. Jako swoje kryjówki wykorzystują jaskinie i zagłębienia terenów. Kiedyś można je było spotkać w każdym miejscu kontynentu[2].

Według słów Geralta, żaden osiłek czy waligóra tego świata, nie zdoła sparować ciosu zadanego ogonem oszluzga[3].

Rębacze z Crinfrid są odpowiedzialni za wytępienie wszystkich oszluzgów w Redanii, bardzo ograniczając ich populację[1].

Jako, że nie jest to smok, ale drakonid, wiedźmini mają pełne prawo zabijać przedstawicieli tego gatunku, co jest jednak aktualnie dosyć trudne, ze względu na ich liczebność[1].

Wiedźmin 3: Krew i Wino

Opis

Oszluzgi w grze są w stanie ziać ogniem jak prawdziwe smoki. Szarżują i pikują, aby zabić swoją ofiarę[4].

Walczyć się z nimi powinno klasyczną bronią stosowaną na pozostałe drakonidy taką jak petarda kartacz i olej na drakonidy. Są również dosyć podatne na znaki Quen i Aard[4].

Wpis o oszluzgach do bestiariusza dodaje przeczytanie książki Oszluzgi wczoraj i dziś[4].

Miejsca występowania

Mieszkają w górach Toussaint, gdzie wiją swoje gniazda[4].

Występowanie

Galeria

Ciekawostki

  • Letho z Gulety 25 lipca 1270 w lasach Angrenu walczył z oszluzgiem i został ranny. Geralt to zobaczył i postanowił uratować wiedźmina.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Granica możliwości
  2. Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  3. Krew elfów
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Wiedźmin 3: Krew i Wino