FANDOM

Od północnicy bije taki bezbrzeżny smutek, przygnębienie, złość... Boję się ich, jak każdy. Ale przede wszystkim jest mi ich żal.Aelline Altsparr, elfia trubadurka[1]
Północnica – zjawa, która w odróżnieniu od południcy zjawia się w nocy. Lewitująca jak Bruxa i silna jak Alp. Najbardziej zmodyfikowane moce ma podczas pełni księżyca. Gdy wschodzi słońce, a Geralt akurat z nią walczy, znika ona z pola widzenia.

W grze komputerowej Wiedźmin pojawia się tylko jedna północnica. O ile za dnia grasują południce, to nocą wbrew różnym plotkom i opisom, na które można natknąć się podczas gry, można się natknąć co najwyżej na gromady zjadarek. Trudno wytłumaczyć, dlaczego północnice nie pojawiły się w grze (problem ten był rozwiązywany w niektórych fanowskich modyfikacjach m.in. w Full Combat Rebalance). Jedyną północnicą, która pojawia się w grze, jest Celina. Córka sołtysa wsi Odmęty - Tobiasa Hoffmana - zabija przez przypadek swoją siostrę Alinę, kiedy zrzuca ją ze wzgórza wisielców na polach podczas kłótni o ukochanego. Świadkiem tego wydarzenia jest zakochany w Alinie Adam, który w akcie zemsty zabija Celinę. Wtedy następuje przemiana Celiny w północnicę. Od tej pory błąka się ona po polach. Jest ona oznaczona statusem neutralnym i gracz może z nią walczyć, jednak jej postać będzie stale wracać, a jedynym ratunkiem ma być dla niej artefakt Wianek z Nieśmiertelników, który można otrzymać od Pustelnika po ukończeniu zadania Polowanie na Gon.

Galeria

Zobacz też: